Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2018

FIA rozważa zmiany mające poprawić bezpieczeństwo podczas pit stopów

23.04.2018

John Booth odszedł z Toro Rosso

Leclerc: Ericsson zasługuje na większy szacunek

Williams próbuje wyeliminować problemy z układem chłodzenia bolidu

Berger: Porsche rozważa wejście do F1 od 2021 roku

Verstappen: Red Bull może mieć problemy na długich prostych

22.04.2018

Key: Toro Rosso korzysta z doświadczenia Hartley'a z WEC

20.04.2018

Massa: Williams ponosi konsekwencje za kierowanie się pieniędzmi

Nico Rosberg ustąpił z funkcji menedżera Roberta Kubicy

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Francji

Honda milczy w kwestii potencjalnej współpracy z Red Bullem od sezonu 2019

19.04.2018

Hulkenberg: Nigdy nie byłem w lepszej formie

Kwiat weźmie udział w testach ogumienia Pirelli

F1 dąży do znaczącego ograniczenia wykorzystywania telemetrii?

18.04.2018

Alonso niewzruszony osiągami Ferrari i Hondy

Od 2021 roku F1 może zrezygnować z limitu przepływu paliwa

Ferrari dysponuje obecnie najmocniejszym silnikiem F1?

Williams nie obawia się skutków utraty sponsora tytularnego

Pirelli ogłosiło dobór mieszanek na GP Azerbejdżanu

17.04.2018

Przedstawiono propozycję zmian w przepisach na sezon 2019

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Alonso: Oczekiwania względem McLarena były nierealistyczne

Hiszpan uważa, że stajnia z Woking jest jedyną ekipą, która uniknęła problemów na starcie sezonu.
Nataniel Piórkowski, 12 kwietnia 2018, wyświetlenia: 2944<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Fernando Alonso uważa, że część fanów i obserwatorów miała zupełnie nierealistyczne oczekiwania względem formy McLarena u progu sezonu 2018.

Pod koniec 2017 roku stajnia z Woking zakończyła nieudaną współpracę z Hondą i nawiązała partnerstwo z Renault. Chociaż obaj kierowcy McLarena zdobywali punkty w obu wyścigach otwierających obecną kampanię, to zespołowi nie udało się jak dotąd wejść na poziom, który umożliwiłby walkę z Ferrari, Mercedesem i Red Bullem, a w efekcie walkę o miejsca na podium.

„Nie wiem czego dokładnie oczekiwali od nas ludzie z jednego sezonu na drugi, gdy regulacje pozostają bez zmian. W ubiegłym roku trzy zespoły dysponowały wyraźną przewagą nad resztą ekip i w tym sezonie nic się nie zmieniło. W ubiegłym roku po trzech wyścigach mieliśmy na koncie zero punktów. Przed dwunastoma miesiącami Stoffel nie wystartował nawet w GP Bahrajnu. W tym roku po dwóch wyścigach mamy komplet finiszów i trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej. Jeśli spojrzymy na fakty – nie na odczucia, życzenia czy marzenia – to za nami bardzo udany start sezonu”.

Alonso, którego najlepszym wynikiem w tym roku jest piąte miejsce dowiezione do mety w GP Australii zaznacza, że McLaren jest jedynym zespołem, który na początku kampanii zdołał uniknąć poważniejszych problemów. „Nie mieliśmy żadnych usterek mechanicznych i problemów operacyjnych. Jesteśmy jedynym takim zespołem, czyż nie? Ferrari miało problemy z pit stopami, Haas miał problemy z pit stopami, Red Bull nie kończył wyścigów. Sądzę, że jest tylko jeden zespół, który w ciągu dwóch ostatnich weekendów nie doświadczył żadnych problemów – to McLaren. Nawet Mercedes wymienił już kilka razy skrzynię biegów. Zostaje tylko McLaren” – przekonywał dwukrotny mistrz świata.

Kierowca z Oviedo zachowuje jednak realistyczne nastawienie do kolejnych wyścigów. „Niestety bardzo szybko może się to zmienić. Myślę jednak, że jak dotąd możemy mówić o bardzo pozytywnym starcie sezonu. Rozumiem jednak, że zawsze trudno jest sprostać oczekiwaniom i potencjalnej walce o tytuł”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.04.2018  Alonso niewzruszony osiągami Ferrari i Hondy
14.04.2018  Alonso: Trzynaste pole startowe było dziś naszym maksimum
14.04.2018  Haas dementuje spekulacje o zainteresowaniu Alonso
08.04.2018  Alonso: Rezultat McLarena w GP Bahrajnu jest wynikiem zbiegu okoliczności
07.04.2018  Alonso: McLaren może mieć problem z awansem do Q3
Tagi:
Alonso F.
McLaren
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marcelo92, 12.04.2018 20:09[!]
Te jego wypowiedzi są juz nawet zabawne. Sam cały poprzedni sezon mówil, że jakby mieli inni silnik to by mieli pierwszy rząd (kwalifikacje na Węgrzech 2017). Teraz patrzymy na starte Mclarena do Ferrari z kwalifikacji, która wynosi chyba 1,7 sekundy( wynik z Q2 gdzie ł Mclaren jechał na maksa, a Ferrari nie), a inny zespoł z tym samym silnikiem ma stratę na poziomie 0,4 sekundy. No to gdzie te najlepsze nadwozie? gdzie te ich dane z gps? Szybko się okazało, że ten mit ich nadowzia szybko runał. Co robi Alonso ? zapowiada, że niedługo będa na poziomie Red Bulla... nie wiem jakim cudem Mclaren ma tak szybko znaleźć około 1,5 sekundy na okrązeniu... I ten sam Alonso mówi, że oczekiwania były za duże.

Oczywiśćie zaraz ktos powie, że zmiana silnika powoduje mase komplikacji. Fakt powoduje, szkoda, że Toro Rosso jakoś na to nie narzekało.
seb5, 12.04.2018 20:18[!]
Krowa, która dużo ryczy mało mleka daje. Nie liczyłem na cud, od początku mówiłem, że dla mnie pojedyncze podium będzie mega sukcesem ale aż takiej straty do Red Bulla (który jest dla mnie wyznacznikiem jeśli chodzi o silnik Renault) się nie spodziewałem.
Aeromis, 12.04.2018 20:19[!]
@marcelo92
Ale rozumiesz, że Alonso mówił to w zeszłym sezonie o zeszłorocznej konstrukcji a jedynie Ty sam przyszyłeś te słowa do obecnego sezonu i tegorocznej konstrukcji by na tej wymyślonej "podstawie" się pośmiać? Postawiłeś znak równości tam gdzie go nie ma, myślenie życzeniowe.
marcelo92, 12.04.2018 20:41[!]
@Aeromis Na miejscu Mclarena zacząłbym więcej robić niż mówić. A słowa o dogonieniu Red Bulla padły po GP Australii, więc nie wiem w jakiej rzeczywistości oni żyją. Na chwilę obecną patrząc na czystą szybkość to oni nie są nawet 4 zespołem. A strata do czołówki jest taka sama jak na koniec poprzedniego sezonu z Hondą. I dlaczego jest taki nagły wysyp osób co kibicują Toro Rosso i Hondzie? A no własnie przez te głupie gadanie ich z poprzedniego sezonu o najlepszym nadwoziu w stawce.

A Alonso jak to Alonso, niech zobaczy co mówi Gasly. Gasly po wyścigu dziękuje Toro Rosso oraz... Hondzie. Taka niby głupia rzecz, a jak dodaje motywacji pracownikom Hondy, którzy byli wyśmiewani przez ostatnie 3 lata. Ale taka sytuacja w przypadku Alonso się powtarza cyklicznie, wystarczy popatrzyć na jego pobyt w Ferrari i te wszsystkie kwasy jakie zrobiły sie w zespole. Uważam, że Alonso to ciągle TOP3 u kierowców, ale charakter to on ma paskudny w przeciwieństwie do umiejętności prowadzenia bolidu.
Aeromis, 12.04.2018 21:45[!]
@marcelo92
Łatwo Ci mówić McLaren - oni, tymczasem powiedział to Alonso. Zarzucasz mu że mało robi? Według mnie utrzymanie takiej motywacji przez tyle chudych lat to na prawdę wielka sprawa, samym talentem nikt by tego nie utrzymał. To że strata do czołówki jest jak pod koniec sezonu z Hondą na początku sezonu to patrząc na McLarena akurat bardzo dobre wieści ;) Bo z tymi początkami sezonu to McLaren raczej nie brylował.
Alonso trzymał stronę Hondy bardzo długo - zapomniałeś już? Nie raz się wypowiadał że wierzy w projekt McLaren-Honda. Wszystko traktował jako problemy i prace do wykonania. Gasly to żółtodziób który dostał świetny bolid w drugim wyścigu tego sezonu, bolid o którym Alonso przez cały powrót do McLarena mógł tylko pomarzyć przez ostatnie 3 lata. To są dwa zupełnie inne punkty odniesienia, porównywanie ich nie uważam za zasadne, w dodatku robisz to wybiórczo. Alonso z Hondą mówił jaki to mają świetny bolid. A co to było jak nie dodawanie motywacji zespołowi?
szajse, 12.04.2018 21:48[!]
Ktoś tam kiedyś mówił (nie wiem, może nawet Alonso?), że mają najlepsze nadwozie w stawce i "gdyby nie Honda to ci mówię stary..." Chyba w zimie nadwozia nie spartolili a ulepszyli skoro przepisy bez zmian a mają tam takich geniuszy? Jak się ma to w pamięci to po zmianie silnika na bliźniaczy do RBR - i mając podobno najlepszego szofera w historii motoryzacji - można było oczekiwać różnych rzeczy a fani McLarena lub dziadka Alo mogli miewać zimą sny o podiach. Póki co wyniki - a raczej pozycja w tabeli - z kosmosu dzięki fartowi. Pożyjemy zobaczymy. Przy wyrównanym środku stawki i dozie szczęścia (pamiętajmy, że w pit lane szaleje grypa nakrętkowa) powinni grabić jakieś punkty co dwa tygodnie.
the flying finn, 13.04.2018 08:10[!]
Ciężko się z Alonso nie zgodzić, porównanie wyników dwóch pierwszych GP 2018 do dwóch pierwszych GP 2015-2017 mówi wszystko i jakiś progres ewidentnie jest. Nawet jeśli wyraził się kiedyś, że to najlepsze nadwozie i brak tylko niezawodnego mocnego motoru, to co z tego... czym innym jest konstrukcja zbudowana do silnika hondy w 2015 - 2017 niż konstrukcji na 2018, którą dostosowano (podejrzewam) zimą 2017/2018 do silnika renault. To jest skomplikowane. Nie sądzę, że automatycznie przechodząc na silniki renault mają szansę następnego dnia być na poziomie Red Bulla. To nie jest takie oczywiste, bo to jest czaso- i pracochłonne. Fabryczny zespół renault też ma dobry silnik, ma też wiedzę, inżynierów i na pewno nie ma złego nadwozia, ma też ten sam silnik co Red Bull. Zatem dlaczego porównujemy McLarena do Red Bulla a nie do Renault? To nie jest takie banalne i proste. A progres, o którym On mówi ewidentnie jest.
jest w tym wszystkim jednak druga ważna sprawa, o której pisze @marcelo92. To jest jeden z lepszych zawodników w stawce i możesz być zawsze pewien, że na całym dystansie da z siebie więcej niż wszystko i zrobi to na granicy wytrzymałości. Ale doda do tego odpowiedni PR. Porównanie Go do Gasluy'ego niby ok i wiele mówi, bo tak właśnie buduje się zespół. Tak dodaje sie pozytywnego kopa. Dzięki temu na pewno cała ekipa z przyjemnością szykuje się do GP Chin. O to właśnie chodzi. I nawet jak będziemy uczciwi i dodamy - On nigdy McL Honda nie zameldował się na 4.miejscu, to coś w tym @marcelo92 jednak jest.
Ja to nazywam - coś destrukcyjnego. I obawiam się, że On od odejścia z Benettona (albo raczej rozstania się z Briatore) nigdy zespołu wokół siebie nie zbudował. Każdy pamięta poprzednie rozstanie z McL Mercedes, pamiętamy też rozstanie z Ferrari (a kulisy zakończenia współpracy z Briatore, kolegą Piquetem i ING Renault przemilczę). Zobaczmy jaka chemia i spokój w "rodzinie" Ferrari panuje dziś... To nie są sprawy bez związku i bez znaczenia. Czołem!
mik, 13.04.2018 08:22[!]
Nie miejcie zludzen. McL nie ma szans na b.dobre nadwozie. Do RBR (z Neweyem) nigdy sie nie zbliza. Z ery sprzed Hondy , wyniki tez nie sa optymistyczne. Nie spodziewalbym sie nadwozia lepszego od Ferrari i Mercedesa (wiec max 4 w stawce).
Wyglada na to, ze caly mit McL prysl i jak niektorzy podejrzewali ich nadwozie mialo(i ma) slaba wydajnosc aero co poteguje niedostatki silnika i male predkosci na prostych.
Poza tym, nie przywiazujcie zbyt duzej wagi do wypowiedzi czolowych pracownikow zespolow. Tam jest mnostwo pieniedzy i polityki, i jak politykow mozna ich dzielic: na tych co staraja sie zachowac pozory prawdomownosci i tych ktorzy nie maja zadnych oporow (np. moim zdaniem wlasnie E. Boullier).
the flying finn, 13.04.2018 08:38[!]
Cytat :
Z ery sprzed Hondy , wyniki tez nie sa optymistyczne.
uuuuuuu... Odważne! Ja jednak z ery sprzed hondy pamiętam świetnego McLarena Mercedesa z bardzo dobrym nadwoziem, pamiętam go nawet w tym wcześniejszym okresie kiedy zdarzało sie nawet stawić czoła i czasem powalczyć z dominującą SF z Michaelem. Jeszcze z ery sprzed Hondy była poprzednia era hondy i to tez był wóz z całkiem optymistycznymi wynikami. Chyba że zmierzasz do postaci Neweya... Ale trochę niezręcznie to wyszło.
mik, 13.04.2018 09:15[!]
@the flying finn
Nie takiej ery ;) - tamto to juz historia.
Chodzi mi o lata jak odszedl od nich HAM. Poza tym z Hamiltonem juz mieli tendencje znizkowa.
Mercedes jest silny, Ferrari sie wzmocnilo, a McL pograzyl sie finansowo. Dodatkowo, wydzielenie grupy wyscigowej z calej grupy wskazuje na wojne o kase. Z silnikiem R. nie podskocza wyzej wiec marazm pozostanie przez najblizsze 3 lata, a jak nie znajda wlasnego dostawcy silnika to nawet dluzej.
the flying finn, 13.04.2018 10:47[!]
@mik Ok, jasna sprawa, rozumiem o co chodzi. Era czy historia... mniejsza o to ;-) Po odejściu Lewisa było nieco inaczej, a jeszcze pod jego obecność w McL też było widać pewne tendencje... Dlatego też odszedł i wiedział co robi, choć wielu się dziwiło. Może być rzeczywiście tak, że z Renault będzie taka średnica... ale nie będzie tak jak było przez 3 lata z Hondą i trzeba uwzględnić sprawę wizerunku, kasiory i wszystkiego co się z tym wiąże. Panowie w McL i ich arabscy fumfle po prostu powinni wyłożyć grube pieniądze i... McLaren mógłby zbudować sobie silnik sam :-) Albo w kooperacji, np. z cosworthem ;-) Lepsze to niż być klientem. Wtedy zespół podąży własną drogą i to może znów na początku znaczyć trudności, ale kto wie jakie były by efekty...
rno2, 13.04.2018 10:52[!]
Oczekiwania względem McLarena były nierealistyczne?
Przecież to sam McLaren nakręcał te oczekiwania.
Jeśli dobrze pamiętam, to w poprzednim numerze F1 Racing czytałem wypowiedź Zaka Browna, w której mówił coś w stylu, że będą się palić ze wstydu jeśli będą odstawać od Red Bulla na 0,8 sekundy...
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca