Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
Pokaż bolidy na literę:   A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  Q  R  S  T  U  V  W  X  Y  Z

Lotus E20 (prezentacja | zdjęcia)Pokaż profil konstruktora
 <<  |  >>
<< poprzedni bolid w bazie  |  następny bolid w bazie >>
Pierwsze zgłoszenie:Grand Prix Australii - 18 marca 2012
Ostatnie zgłoszenie:Grand Prix Brazylii - 25 listopada 2012
Pierwsze zwycięstwo:Grand Prix Abu Zabi - 4 listopada 2012
Ostatnie zwycięstwo:Grand Prix Abu Zabi - 4 listopada 2012
Pierwsze pole position:-
Ostatnie pole position:-
Zaliczone Grand Prix:20
Zwycięstwa:1 (5.00%)
Zdobyte punkty:303
Nadwozie:Samonośne nadwozie (monocoque) produkowane przez Lotus F1 Team z kompozytu włókna węglowego i aluminium, o strukturze plastra miodu, zaprojektowane pod kątem maksymalnej wytrzymałości przy minimalnej masie. Ośmiocylindrowy, widlasty silnik RS27-2012 stanowi element konstrukcji nośnej.
Zawieszenie przednie:Para wahaczy z włókna węglowego, górny i dolny, steruje wahaczem wewnętrznym poprzez system cięgieł, połączonych z drążkiem skrętnym i amortyzatorami zamontowanymi wewnątrz przedniej części nadwozia. Zwrotnice aluminiowe i kute felgi OZ wykonane ze stopu magnezu.
Zawieszenie tylne:Para wahaczy z włókna węglowego, górny i dolny, współpracuje ze sprężynami i poprzecznie montowanymi amortyzatorami, zamocowanymi do górnej części obudowy skrzyni biegów. Zwrotnice aluminiowe i kute felgi OZ wykonane ze stopu magnezu.
Przeniesienie napędu:Siedmiobiegowa, półautomatyczna, tytanowa skrzynia biegów z biegiem wstecznym. System “Quickshift" zapewnia maksymalną szybkość zmiany biegów.
Układ paliwowy:Gumowy zbiornik paliwa produkcji ATL wzmacniany kevlarem.
Układ chłodzenia:Oddzielne, chłodzone powietrzem chłodnice oleju i wody w bocznych wnękach bolidu.
Układ elektroniczny:Standardowy układ sterowania Microsoft ECU MES.
Układ hamulcowy:Tarcze i klocki węglowe. Szczęki AP Racing. Siłowniki główne AP Racing i Brembo.
Kokpit:Wyjmowany fotel kierowcy dostosowany do budowy ciała kierowcy wykonany z włókna węglowego z sześcio- lub ośmiopunktowymi pasami bezpieczeństwa produkcji OMP Racing. Kierownica z łopatkami zmiany biegów i sprzęgła oraz sterowaniem tylnego skrzydła.
KERS:Silnik elektryczny z generatorem umieszczony z przodu silnika spalinowego i akumulatorami do magazynowania energii. Silnik elektryczny z generatorem dostarczany przez Renault Sport F1. Blok sterujący firmy Magneti-Marelli.
Opony:Pirelli P Zero
Paliwo:TOTAL
Olej:Elf (marka firmy TOTAL)
Akumulator:Lotus F1 Team
Waga:640 kg, wliczając kierowcę, kamery i balast
Wymiary
Przedni ślad:1450 mm
Tylny ślad:1400 mm
Długość:5038 mm
Wysokość:950 mm
Szerokość:1800 mm
Statystyki bolidu Lotus E20 ze wszystkich sezonów
 Sezon GP  Str.  Pkt. Zwyc.Pod.P.P.N.O.N.U.SilnikKierowcy wyścigowi i piątkowi testerzy
 20122040303110037Renault RS27-2012 2.4 V8R. Grosjean, K. Raikkonen, J. d'Ambrosio
Objaśnienia: GP - zaliczone Grand Prix, Str. - starty wszystkich bolidów, Pkt. - punkty, Zwyc. - zwycięstwa, Pod. - obecność na podium,
P.P. - pole positions, N.O. - najszybsze okrążenia, N.U. - nie ukończone wyścigi

Rezultaty wszystkich wyścigów
 GPTorNrKierowcaSilnikOp.St.Fi.Dodatkowa informacja
Sezon 2012
Albert Park10R. GrosjeanRenault RS27-2012 2.4 V83NSkolizja z Maldonado
Albert Park9K. RaikkonenRenault RS27-2012 2.4 V8177
Sepang10R. GrosjeanRenault RS27-2012 2.4 V86NSwypadek
Sepang9K. RaikkonenRenault RS27-2012 2.4 V8105 (naj. okr.)
Shanghai10R. GrosjeanRenault RS27-2012 2.4 V8106
Shanghai9K. RaikkonenRenault RS27-2012 2.4 V8414
Sakhir10R. GrosjeanRenault RS27-2012 2.4 V873
Sakhir9K. RaikkonenRenault RS27-2012 2.4 V8112
Catalunya9K. RaikkonenRenault RS27-2012 2.4 V843
Catalunya10R. GrosjeanRenault RS27-2012 2.4 V834 (naj. okr.)
Monte Carlo10R. GrosjeanRenault RS27-2012 2.4 V84NSkolizja z Schumacherem
Monte Carlo9K. RaikkonenRenault RS27-2012 2.4 V889
Gilles Villeneuve9K. RaikkonenRenault RS27-2012 2.4 V8128
Gilles Villeneuve10R. GrosjeanRenault RS27-2012 2.4 V872
Valencia10R. GrosjeanRenault RS27-2012 2.4 V84NSalternator
Valencia9K. RaikkonenRenault RS27-2012 2.4 V852
Silverstone9K. RaikkonenRenault RS27-2012 2.4 V865 (naj. okr.)
Silverstone10R. GrosjeanRenault RS27-2012 2.4 V896
Hockenheim10R. GrosjeanRenault RS27-2012 2.4 V81918
Hockenheim9K. RaikkonenRenault RS27-2012 2.4 V8103
Hungaroring10R. GrosjeanRenault RS27-2012 2.4 V823
Hungaroring9K. RaikkonenRenault RS27-2012 2.4 V852
Spa-Francorchamps10R. GrosjeanRenault RS27-2012 2.4 V88NSkolizja w pierwszym zakręcie
Spa-Francorchamps9K. RaikkonenRenault RS27-2012 2.4 V833
Monza10J. d'AmbrosioRenault RS27-2012 2.4 V81513
Monza9K. RaikkonenRenault RS27-2012 2.4 V875
Marina Bay9K. RaikkonenRenault RS27-2012 2.4 V8126
Marina Bay10R. GrosjeanRenault RS27-2012 2.4 V887
Suzuka10R. GrosjeanRenault RS27-2012 2.4 V8419wycofał się ; kara 10-sekundowego postoju w boksach za spowodowanie kolizji z Webberem
Suzuka9K. RaikkonenRenault RS27-2012 2.4 V876
Yeongam9K. RaikkonenRenault RS27-2012 2.4 V855
Yeongam10R. GrosjeanRenault RS27-2012 2.4 V877
Buddh10R. GrosjeanRenault RS27-2012 2.4 V8119
Buddh9K. RaikkonenRenault RS27-2012 2.4 V877
Yas Marina10R. GrosjeanRenault RS27-2012 2.4 V89NSkolizja z Perezem i Webberem
Yas Marina9K. RaikkonenRenault RS27-2012 2.4 V841
Austin10R. GrosjeanRenault RS27-2012 2.4 V887
Austin9K. RaikkonenRenault RS27-2012 2.4 V846
Interlagos10R. GrosjeanRenault RS27-2012 2.4 V818NS
Interlagos9K. RaikkonenRenault RS27-2012 2.4 V8810
Objaśnienia: Op. - opony, St. - start, Fi. - finisz, NS - niesklasyfikowany, NW - nie wystartował, N2 - nie wystartował ponownie,
ZD - zdyskwalifikowany, PL - start z pit-lane, NZ - nie zakwalifikował się, NP - nie przedkwalifikował się, WY - wykluczony,
naj. okr. - najszybsze okrążenie w wyścigu
<< poprzedni bolid w bazie  |  następny bolid w bazie >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca