Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysia Grand Prix 201225 marca
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.8Nico RosbergMercedes F1 W031:36,877--16
2.1Sebastian VettelRed Bull RB81:37,3200,4430,44315
3.2Mark WebberRed Bull RB81:37,3380,4610,01812
4.9Kimi RaikkonenLotus E201:37,3560,4790,01813
5.10Romain GrosjeanLotus E201:37,3820,5050,02613
6.3Jenson ButtonMcLaren MP4-271:37,4040,5270,02212
7.18Pastor MaldonadoWilliams FW341:37,4550,5780,05113
8.7Michael SchumacherMercedes F1 W031:37,6630,7860,20815
9.4Lewis HamiltonMcLaren MP4-271:37,7760,8990,1138
10.14Kamui KobayashiSauber C311:37,9771,1000,20117
11.19Bruno SennaWilliams FW341:38,0911,2140,11420
12.15Sergio PerezSauber C311:38,1781,3010,08715
13.5Fernando AlonsoFerrari F20121:38,2461,3690,06817
14.12Nico HulkenbergForce India VJM051:38,2851,4080,03916
15.16Daniel RicciardoToro Rosso STR71:38,4231,5460,13813
16.17Jean-Eric VergneToro Rosso STR71:38,6401,7630,21711
17.11Paul di RestaForce India VJM051:38,7941,9170,15418
18.6Felipe MassaFerrari F20121:39,2092,3320,41516
19.21Witalij PietrowCaterham CT011:39,7042,8270,49515
20.20Heikki KovalainenCaterham CT011:40,1893,3120,48514
21.25Charles PicMarussia MR011:41,9015,0241,71214
22.24Timo GlockMarussia MR011:42,0075,1300,10614
23.22Pedro de la RosaHRT F1121:42,4645,5870,45714
24.23Narain KarthikeyanHRT F1121:43,3786,5010,91417
107% najlepszego czasu: 1:43,658

Nico Rosberg zdołał odnotować najlepszy czas okrążenia podczas ostatniej sesji treningowej przed kwalifikacjami i wyścigiem o Grand Prix Malezji. Do czołowej piątki udało się wskoczyć także takim kierowcom jak Vettel, Webber, Raikkonen oraz Grosjean.

Warunki panujące na torze nie powalały jednak na kolana, ponieważ na pół godziny przed startem sesji nad torem zaczął padać drobny deszcz, wskutek czego sędziowie podjęli decyzję o tym, aby uznać sesję za odbywającą się w mokrych warunkach. Początek sesji nie należał do aktywnych. Po ukończeniu okrążeń instalacyjnych większość kierowców powróciła do swych garaży. Dopiero piętnaście minut później na torze pojawił się bolid Nico Rosberga, który spędził w boksie nieco więcej czasu przez problemy z jednostką napędową.

Po tym, jak większość zawodników pokonała swe pierwsze dzisiejsze okrążenia na oponach przejściowych, Bruno Senna wyjechał z alei serwisowej na twardym ogumieniu ustanawiając pierwszy rezultat pojedynczego okrążenia: 1:43,721 sek. Po kilku minutach dołączyli do niego na torze tacy kierowcy jak Alonso, Pic, Glock oraz Karthikeyan. Tymczasem Brazylijczyk z okrążenia na okrążenie poprawiał swój rezultat, schodząc do granicy 1:41,329 sek. Dobrym tempem podążali jednak kierowcy Lotusa i po chwili to nazwiska Grosjeana i Raikkonena widniały na czele tabeli.

Na półmetku sesji swój rezultat pojedynczego okrążenia zdołało odnotować jedenastu kierowców, a ich ułożenie w tabeli prezentowało się następująco: pierwszy Senna z czasem 1:39,622 sek, dalej Grosjean, Raikkonen, Kobayashi, Alonso, Massa, Vergne, Glock, Karthikeyan, Kovalainen i Pic. Ciągle jednak mierzonego kółka nie przejechali reprezentanci ścisłej czołówki, jednak po chwili sytuacja ta uległa diametralnej zmianie. Najpierw Button odnotował szósty, a później trzeci czas a następnie Vettel i Webber dorzucili swój grosz wskakując sukcesywnie na pierwsze miejsce.

Po niemrawym początku sesja zaczęła przebiegać niezwykle dynamicznie, a osiągane przez kierowców rezultaty poprawiały się dosłownie z sekundy na sekundę. Tor przesechł, dzięki czemu sędziowie zezwolili na korzystanie z systemu DRS. W niektórych miejscach nawierzchnia była jeszcze jednak nieco wilgotna, o czym na własnej skórze przekonał się Lewis Hamilton, który stracił panowanie nad swym McLarenem i wypadł z toru w szybkim zakręcie nr 13. Brytyjczyk mógł jednak powrócić na tor, choć zdecydował się zjechać do garażu, aby mechanicy przyjrzeli się jego samochodowi.

Całkiem nieźle radził sobie za to Pastor Maldonado, który rozdzielił dwójkę reprezentantów Red Bulla, piastujących najwyższe pozycje w tabeli. Wenezuelczyk nie spuszczał jednak z tempa i po chwili to on przewodził stawce z rezultatem 1:37,455 sek. Na dziesięć minut przed końcem ostatniego treningu, jedynym kierowcą, który nie ustanowił jeszcze swego czasu okrążenia był Lewis Hamilton. Co prawda Brytyjczyk miał na swoim koncie trzy okrążenia, ale żadne z pomiarem czasu.

Ostatnie dziesięć minut to standardowo symulacja czasówki. Tym razem to wspomniany wyżej Hamilton jako pierwszy pojawił się na torze, co oczywiste wyposażony w pośrednią mieszankę ogumienia. Walkę o rezultat toczył już w tym samym czasie Kobayashi. Po pierwszym sektorze Japończyk dysponował drobną stratą do Maldonado, jednak po drugim urosła ona do 0,25 sek, a po trzecim już do 0,5 sek. Swe okrążenie świetnie rozpoczął także Hamilton, jednak później kierowca zespołu z Woking stracił nieco czasu i nie zdołał pobić osiągnięcia Maldonado.

Osiągnięcie Wenezuelczyka bardzo szybko stało się przeciętym w obliczu rezultatów osiągniętych najpierw przez Vettela i Webbera, w później przez Rosberga, który popisał się 1:36,877 sek. Kiepską formę prezentowali za to kierowcy Sahara Force India. Hulkenberg i di Resta zajmowali odpowiednio czternaste i siedemnaste miejsce. Niezbyt optymistyczne było także rezultaty kierowców Ferrari. Massa zapowiadał wczoraj, że powróci do szybkiej jazdy, jednak stratę ponad dwóch sekund do Rosberga nie powinna być traktowana w kategoriach wyżyłowanego tempa.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 41°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 1,1 m/s
Wilgotność powietrza: 71%
Mokro/Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
katinka, 24.03.2012 07:55[!]
@IceMan11, oj tam, no w Australii juz nie bylo tak zle z ta walka, chociaz nie mialabym nic przeciwko, aby na Sepang bylo tak jak mowisz :) Martwia mnie tylko te wycieczki krajoznawcze Lewisa, bo pobocza wcale tam nie sa ladne, tak cisnie szukajac limitow, czy moze cos znowu z ustawieniami nie tak?
IceMan11, 24.03.2012 08:01[!]
@katinka
Dzisiejszy błąd był dziwny. W każdym razie tak są najszybsi.
Aeromis, 24.03.2012 08:04[!]
W Brazylii roku 2010 padła ostatnia niespodzianka w kwalifikacjach. Czas na powtórkę, bo faworyci sa nudni :) Czas na nie-faworyta (Merc, Lotus, Williams).
Dawidu_amg, 24.03.2012 08:14[!]
@Aeromis
Są szanse na powódź na torze, więc o niespodziankę może być łatwiej. Chociaż... czy Lotus, albo Williams na PP będzie niespodzianką? Większą niespodzianką dla mnie będzie Massa w Q2. O Q3 nie wspominam, bo w to chyba nawet tatuś Felipe nie wierzy.
SilverX, 24.03.2012 08:20[!]
@akkim
Oby, oby już też lekko się martwiłem o zbyt wysoką formę McLarena...
paulen23, 24.03.2012 08:20[!]
Też podczas kwalifikacji jestem w pracy ale na szczęście praca taka, że spokojnie sobie na necie Q obejrzę ;) Jestem ciekawy bardzo dzisiejszych wyników. Jeśli spadnie deszcz to może być bardzo niespodziewanie. Jak nie to cóż - ja nadal obstawiam McL, potem RBR choć do walki z nimi na pewno włączą się Merc i Lotus. Zobaczymy co pokaże Alonso...
yaqb123, 24.03.2012 08:24[!]
Pietrow się wziął za siebie.
p33ro, 24.03.2012 08:47[!]
Mam nadzieje ze Merc wykorzysta szanse
tabibaboo, 24.03.2012 08:58[!]
Felipe Massa <ok>
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca