Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2000
GP Australii
GP Brazylii
GP San Marino
GP Wielkiej Brytanii
GP Hiszpanii
GP Europy
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
GP Malezji
Strona główna sezonu 2000
Klasyfikacje generalne 2000
Statystyki z sezonu 2000

  Wszystkie sezony
2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Qantas Australian Grand Prix 200012 marca
Albert Park Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 307,574 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,369 - Jacques Villeneuve (Williams), 1997
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,585 - Heinz-Harald Frentzen (Williams), 1997
Największa średnia prędkość wyścigu:
203,926 km/h - David Coulthard (McLaren), 1997
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Mika Hakkinen zdobył trzecie z rzędu pole position na torze w Melbourne. David Coulthard uzyskał czas wolniejszy o 0.354 sekundy, co dało mu drugą pozycję startową. Tuż przed końcem sesji kwalifikacyjnej miał wypadek, z którego wyszedł cało, ale sesja została przerwana i Michael Schumacher nie mógł dokończyć swego ostatniego okrążenia pomiarowego, na którym miał szansę na uzyskanie wyższej lokaty. Strata Schumachera do Hakkinena wynosi nieco ponad pół sekundy, czyli blisko sekundę mniej niż przed rokiem. Rubens Barrichello swój pierwszy występ w barwach Ferrari może zaliczyć do udanych, ponieważ czas jaki udało mu się osiągnąć jest wolniejszy zaledwie o 27 tysięcznych sekundy od czasu Niemca.

Piąty czas podobnie jak przed rokiem uzyskał Heinz-Harald Frentzen i tu również tak jak w przypadku Schumachera różnica dzieląca go od Hakkinena jest mniejsza o jedną sekundę w stosunku do poprzedniego roku. Pierwszą szóstkę zamyka Jarno Trulli, który w tym sezonie startuje w ekipie Eddiego Jordana.

Zespół Jaguar (dawny Stewart) wypadł gorzej niż przed rokiem, chociaż siódma pozycja Eddiego Irvine'a nie jest taka zła, jednak 20 pozycja Johnny'ego Herberta nie wróży zbyt udanego wyścigu, zwłaszcza po kłopotach, jakie miał z bolidem podczas sesji kwalifikacyjnej.

Jacques Villeneuve to trzeci kierowca, który zbliżył się do McLarenów o jedną sekundę, uzyskując ósmy czas. Zespół BAR od tego roku używa silników Hondy, która wraca po blisko 10-letniej przerwie do Formuły Jeden i ósma pozycja Kanadyjczka to całkiem niezły rezultat.

Z silników Supertec zrezygnował również zespół Williams, ale w tym przypadku nowe jednostki napędowe dostarcza BMW. Co prawda Ralf Schumacher zakwalifikował się dopiero na 11 pozycji, należy jednak pamiętać, że firma BMW nie ma praktycznie żadnego doświadczenia na tym polu.

Znalazł się jednak jeden zespół, który postanowił od tego sezonu używać silników Supertec, a jest nim Arrows. Dzięki temu kierowcy z tej stajni będą mogli rywalizować z takimi zespołami jak Sauber, Benetton Supertec albo nawet i Williams. Dowodem na to może być 12 pozycja startowa Pedra de la Rosy i 13 Josa Verstappena, który wraca do Formuły 1 po rocznej przerwie.

Z pozostałych kierowców warto jeszcze wspomnieć o debiutantach, których jest w tym sezonie trzech. Najlepiej ze wszystkich poradził sobie Niemiec Nick Heidfeld, startujący w zespole Prost. Pomimo wielu problemów udało mu się nawet pobić bardziej doświadczonego Jeana Alesiego, który jest także nowym nabytkiem w zespole Alaina Prosta. Drugi debiutant, 20-letni Brytyjczyk Jenson Button z zespołu Williams osiągnął dopiero 21 czas, ale podczas sesji miał problemy ze skrzynią biegów. Ostatni debiutant – Argentyńczyk Gaston Mazzacane uzyskał ostatni czas, a reprezentuje barwy zespołu Minardi.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca