Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.06.2018

Gasly i Ocon zostali ukarani reprymendami

Vasseur: Plotki o Leclercu w Ferrari to miły problem

Vettel: Kolizja z Bottasem była wynikiem mojego błędu

Lauda: Kara 5 sekund nałożona na Vettela była zbyt łagodna

Ocon: Już po kolizji z Grosjeanem wiedziałem, że będę musiał się wycofać

GP Francji: najszybsze okrążenia wyścigu

GP Francji: wyniki wyścigu

Lewis Hamilton wygrał wyścig o Grand Prix Francji

De Vries wygrywa niedzielne zawody F2 na torze Paul Ricard

Illot odnosi pierwsze zwycięstwo w GP3 podczas dzisiejszego sprintu

Brown: McLaren chce zatrzymać Alonso w Formule 1

Rozmowy ws. przyszłości GP Wielkiej Brytanii rozpoczną się w poniedziałek

Grosjean nie potrafi wyjaśnić kraksy z kwalifikacji

Red Bull: Zmniejszony docisk u Verstappena nie wystarczył

Alonso robi "wszystko co możliwe" w obliczu "katastrofy" McLarena

23.06.2018

Russell wygrał główny wyścig F2 na Paul Ricard

Hamilton i Vettel chwalą Leclerca za ósme pole startowe do GP Francji

GP Francji: wyniki kwalifikacji

Hamilton najszybszy w kwalifikacjach do Grand Prix Francji

Force India ukarane grzywną za incydent z odpadnięciem koła

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Todt: Kierowcy sami prosili FIA o wprowadzenie systemu ochrony kokpitu

Prezes Federacji jest zaskoczony krytycznymi opiniami na temat Halo.
Nataniel Piórkowski, 14 marca 2018, wyświetlenia: 2147<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Prezes FIA – Jean Todt przyznał, że nie rozumie krytycznych opinii kierowców na temat systemu Halo.

Wielu zawodników negatywnie wypowiada się o walorach estetycznych systemu, ochrony kokpitu, który od tego sezonu jest obowiązkowo montowany we wszystkich bolidach Formuły 1.

Kevin Magnussen z Haasa stwierdził, że pałąk bezpieczeństwa jest brzydki i może powodować problemy z widocznością na torach z dużymi zmianami wysokości terenu, na przykład Spa.

„Mają krótką pamięć, bo sami o to prosili” – podkreślił Todt. „16 marca 2015 roku otrzymałem list podpisany przez dyrektorów GPDA: Jensona Buttona, Sebastiana Vettela i Alexa Wurza, wzywający nas do podjęcia decyzji w sprawie systemu ochrony kokpitu. Powiedziałem wtedy: «Jesteśmy, słuchamy»”.

„Natychmiast poprosiliśmy nasz departament techniczny o dokonanie stosownej analizy. Kierowcy wiedzieli o spotkaniu, do jakiego ma dojść i mówili: «Nie bądźcie słabi. Prosimy was, uszanujcie nasze zdanie w kwestii bezpieczeństwa». Postanowiliśmy więc wziąć to pod uwagę. Muszę powiedzieć, że jestem teraz bardzo zaskoczony. Kocham F1, ale nienawidzę tego jednego jej aspektu – są ludzie, którzy nie dotrzymują danego słowa. Moim zdaniem mówimy o największej wartości w życiu: lojalności i dotrzymywaniu słowa. Uszanowaliśmy głos kierowców, a niektórzy o tym zapomnieli. Szkoda, ale nic na to nie poradzimy”.

Zapytany o komentarz szefa działu sportów motorowych Mercedesa -Toto Wolffa, który w ubiegłym miesiącu stwierdził, że gdyby tylko dostał do rąk piłę łańcuchową natychmiast odciąłby z bolidu pałąk ochronny, Todt stwierdził: „Nie będę na to reagował. To dziecinna gierki. Kocham F1 i wszyscy powinniśmy kochać F1. Wydaje mi się, że czymś bardzo nieodpowiednim jest publiczne negowanie czegoś, co właśnie wprowadziliśmy. Konstruktywna krytyka jest bardzo dobra, bo dzięki niej można osiągnąć postępy. Publiczna krytyka nie służy jednak dobru sportu. Nie widzę w niej żadnej wartości”.

„Jestem zszokowany tym, że niektórzy ludzie mówią, iż sporty motorowe muszą być niebezpieczne i jeśli dojdzie do śmiertelnego wypadku to trudno, tak bywa. Dlaczego nie mielibyśmy chronić życia? W naturze ludzkiej zakorzeniona jest duża oporność na zmiany, jednak wyobraźmy sobie tylko: Co by było jeśli doszło do incydentu, którego można byłoby uniknąć, gdybyśmy mieli Halo?” – podsumował Francuz.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.05.2018  FIA oczyściła Ferrari z podejrzeń o łamanie przepisów dotyczących baterii
26.05.2018  Ecclestone: Todt zaniedbuje Formułę 1
22.05.2018  Todt popiera plany rezygnacji z wykorzystywania MGU-H w F1
18.05.2018  Todt broni zmian w przepisach technicznych na sezon 2019
16.05.2018  Todt liczy, że Ferrari przestanie wkrótce grozić odejściem z F1
Tagi:
Todt J.
Halo
FIA
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rno2, 14.03.2018 13:04[!]
To, że list do FIA podpisało 3 kierowców, w tym 2 którzy aktualnie są na emeryturze, nie oznacza, że wszyscy kierowcy są szczęśliwi z powodu wprowadzenia halo.
Każdy kierowca ma prawo mieć swoją opinię.
grzesiekf, 14.03.2018 13:23[!]
@rno2 nie 3 kierowców, tylko
Cytat :
dyrektorów GPDA
. Inna sprawa, że w połowie 2017 członkami nie byli: Hamilton, Bottas, Verstappen, Stroll, Massa, Wehrlein, Sirotkin, Celis, Raikkonen, Hulkenberg i di Resta.
rno2, 14.03.2018 13:42[!]
@grzesiekf
Ale fakt jest taki, że każdy z tych 3 dyrektorów jest/był kierowcą F1. I jak sam zauważyłeś, nie każdy kierowca należy do GPDA.
Dlatego nie rozumiem zdziwienia Todta. Chyba nikt nie spodziewał się pełnej jednomyślności przy wprowadzaniu tak radykalnego rozwiązania...
bartoszcze, 14.03.2018 13:44[!]
Cytat grzesiekf :
w połowie 2017 członkami nie byli

W grudniu 2017 członkami byli wszyscy kierowcy kontraktowi.
https://www.bbc.c...rt/formula1/42314309

@rno2
Wurz został wybrany na prezesa przez tych którzy emerytami nie byli.
Sasilton, 14.03.2018 14:40[!]
Jestem przekonany, że gdyby halo było opcjonalne, to nikt by tego nie używał, łącznie z Vettelem.
Większe ryzyko było by pewnie warte utrącenia 0,6s na okrążeniu.
sneer, 14.03.2018 16:13[!]
Ta, będzie obowiązkowe do czasu jak ktoś nie wyjdzie z bolidu po wywrotce. Na szczęście raczej się bolid nie zapali w takiej sytuacji, ale różnie może być.
Falarek, 14.03.2018 17:38[!]
W Indy Car parę lat temu wprowadzili osłony tylnych kół które miały zapobiegać w razie kontaktu z tyłu koło o koło wystrzeliwaniu samochodu w powietrze coś jak Webber w Valencii 2010. Teraz to wycofują mam nadzieję że Halo spotka podobny los.
kumien, 15.03.2018 12:52[!]
Mniejsza z tym kto był, a kto nie był. Nie wierzę, aby przyszli, pokazali klapek typu japonki i powiedzieli, ze taki chcą. Jean rżnie głupa, bo to, że kierowcy chcieli ochrony to wiadomo, ale ostateczny efekt jak ma być to zrobione leżało po stronie FIA i wygląd oraz inne problemy to tylko ich wina.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca