Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.01.2019

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Valtteri Bottas stracił wsparcie wieloletniego sponsora

09.01.2019

Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent

Ocon: Racing Point zniweluje stratę do czołowej trójki

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Renault gotowe poprzeć wprowadzenie limitów budżetowych do F1

Głos w sprawie zabrał dyrektor techniczny francuskiej ekipy - Bob Bell.
Nataniel Piórkowski, 13 marca 2018, wyświetlenia: 2139<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Renault jest gotowe poprzeć postulat wprowadzenia limitów budżetowych do Formuły 1.

Władze serii Grand Prix analizują możliwości poprawy warunków funkcjonowania mniejszych zespołów, które często doświadczają problemów budżetowych i nie są w stanie nawiązać walki z teamami ze ścisłej czołówki. Dyrektor techniczny Renault – Bob Bell przekonuje, że pomimo statusu producenta jego koncern będzie popierał wszelkie działania służące ograniczeniu wydatków.

„Renault popiera postulat redukcji pieniędzy, jakie pociąga za sobą wejście do Formuły 1 i rywalizowanie na konkurencyjnym poziomie. Różnica w kosztach operowania zespołów, różnica dochodów i wydatków, jest olbrzymia. Ściganie się na wysokim poziomie nie powinno kosztować tak wiele, jak obecnie”.

„Musimy znaleźć sposoby, aby obniżyć koszty i wyrównać szanse. Popieramy wszelkie inicjatywy z tym związane i jeśli ma się to dokonać przez limity budżetowe, to będziemy na to gotowi. Podobnie jeśli do ograniczenia kosztów będzie miało dojść na drodze zmian w przepisach. Nie mogę sobie wyobrazić, że jest ktoś, kto z własnej woli chciałby popierać wydawanie większych pieniędzy” – tłumaczył.

Upadek trzech nowych zespołów, jakie zasiliły stawkę Formuły 1 w 2010 roku, doprowadził do zwiększonych nacisków FIA na kwestie związane z redukcją kosztów. Działania organu zarządzającego sportem nie doprowadziły jednak do wypracowania żadnych wiążących postanowień.

„Realistycznie patrząc Formuła 1 musi znaleźć się w sytuacji, w której każdy z zespołów może utrzymać swój byt i nie tracić pieniędzy” – dodał Bell. „Weźmy przykład Force India – przez ostatnie lata utrzymywali się przy życiu tylko dzięki pieniądzom wkładanym przez Vijaya [Mallyę – właściciela]. Manor przetrwał tylko dlatego, że właściciel pompował w niego swoje pieniądze. Musimy dojść do poziomu, w którym wszystkie zespoły będą mogły być samowystarczalne dzięki dochodom, jakie wygenerują”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.01.2019  Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali
09.01.2019  Grosjean: Renault powinno obawiać się Haasa w sezonie 2019
07.01.2019  Honda ma problem z silnymi wibracjami jednostki napędowej?
07.01.2019  Hulkenberg: Muszę wykonać dobrą pracę, aby stawić czoło Ricciardo
04.01.2019  Hulkenberg: Informacje Ricciardo z Red Bulla mogą pomóc Renault
Tagi:
Renault
Przepisy
F1 ogólnie
Bell B.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rno2, 13.03.2018 13:31[!]
I o to chodzi.
Powinna się liczyć kreatywność projektantów i inżynierów, a nie ile kasy można przepuścić przez maszyny CFD i tunele aerodynamiczne.
Jeśli zespół jest silny,to nie powinien się obawiać rywalizacji z innymi zespołami na równych zasadach.
Ale pewnie zaraz Marchionne zacznie płakać i stękać, że jeśli Ferrari nie dostanie ekstra 100 baniek ,,za to że są" to to już nie będzie prawdziwa F1, itd...
mariusz0608, 13.03.2018 18:38[!]
Trochę jednak mieszasz dwie sprawy.
Mowa jest o wielkości budżetów zespołów, a nie o podziale pieniędzy za generalkę dla nich.
Z tym drugim zgadzam się, bo podział i te bonusy, to mocno naciągane.
Jednak z budżetami to trochę inna sprawa i ingerowanie w to przez FIA również mocno naginane.
Bogatemu zabronisz wydawać kasę ? Ma założyć walonki, żeby dostosował się do poziomu i było sprawiedliwie ?
Co to znaczy równe zasady ?
Zasady są określone przez regulamin techniczny i sportowy dla wszystkich.
Odgórne ustalanie kwot budżetu zespołów to jak badziewny i prostacki serial w TV z cyklu "damy i wieśniaczki"
To przecież F1, a nie jakieś juniorskie, niższe serie.
Masz już 3 silniki/sezon, żeby było taniej. Normalne ? No oczywiście, że to chory wymysł.
W czasach V10 i V8 zużywano przynajmniej 2 siliniki na weekend wyścigowy, czyli obecnie zużyto by w sezonie przynajmniej 42 silniki/samochód.
I co, tamte 42 silniki były tańsze niż obecne 3 ?
Absurd.
rno2, 14.03.2018 07:18[!]
Wiem, że mieszam 2 sprawy, ale akurat te 100 baniek ekstra to znaczny procent budżetu Ferrari.
Tak jak napisałem powyżej, wolałbym aby liczyły się umiejętności projektantów, a nie księgowych.
A co by było gdyby do F1 wszedł jakiś nowy gigant motoryzacyjny i zaczął wydawać na swój zespół powiedzmy pół miliarda dolarów rocznie, czyli niecałe 2 x więcej niż teraz czołówka?
Już widzę ten lament Mercedesa i Ferrari, że F1 jest za droga...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca