Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.05.2018

Raikkonen gotowy pozostać w Ferrari na sezon 2019

FIA oraz FOM proszą Pirelli o uproszczenie nazw ogumienia

Menedżerowie Alonso pracują nad jego powrotem do Ferrari?

Euronews: Rich Energy finalizuje przejęcie Force India

24.05.2018

Red Bull: Możemy być wysoko w kwalifikacjach

Zespoły F1 otrzymają w Monako szczegóły nowych regulacji

Ricciardo najszybszy w popołudniowym treningu w Monte Carlo

Red Bull i Mercedes ufają FIA w ocenie legalności bolidu Ferrari

Ricciardo z najlepszym czasem w pierwszym treningu w Monako

Hamilton zadowolony z powrotu grid girls przy okazji GP Monako

Stroll: Chcemy dokonać znaczących postępów przed lipcowymi wyścigami

Hartley zaskoczony plotkami na temat swojej przyszłości w Toro Rosso

23.05.2018

Steiner: Pozycja Grosjeana w Haasie jest bezpieczna

Ferrari zmodyfikowało projekt lusterek przymocowanych do systemu halo

Sainz oczekuje szalonych kwalifikacji do wyścigu w Monako

Lauda: FIA powinna wyjaśnić wątpliwości związane z bolidem Ferrari

Abiteboul: Renault przywykło do krytyki ze strony Red Bulla

Verstappen: GP Monako to dobra szansa dla Red Bulla

22.05.2018

Todt popiera plany rezygnacji z wykorzystywania MGU-H w F1

Promotor GP Azerbejdżanu chce renegocjować warunki umowy z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Raikkonen z najlepszym czasem na zakończenie zimowych testów

Fin zrealizował dziś program symulacji kwalifikacji oraz wyścigu.
Łukasz Godula, 9 marca 2018, wyświetlenia: 7009<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Kimi Raikkonen zakończył dzisiejszą sesję testową z najlepszym czasem – 1:17.221. Fin dołączył do grona kierowców, którzy przejechali w ostatnich dniach zawrotną liczbę okrążeń i wykręcił 157 kółek.

Jeden z czołowych rywali Ferrari, Red Bull był dziś czwarty, jednak Ricciardo przez większość dnia okupował doły tabeli i dopiero końcówce testów wyjechał na krótki stint na supermiękkich oponach. Mercedes tymczasem ponownie podzielił pracę pomiędzy dwóch kierowców i rano jeździł Hamilton, a po południu Bottas, który zakończył dzień na szóstej pozycji, za Grosjeanem, który również zaliczył solidny dzień dla Haasa.

O ogromnym pechu po raz kolejny mógł mówić Fernando Alonso. W jego McLarenie już po kilku okrążeniach doszło do awarii turbiny, co zmusiło Hiszpana do zjechania z toru w siódmym zakręcie. Mechnicy zaś zmuszeni byli do wymiany jednostki napędowej Renault, co zajęło ponad 5 godzin i dwukrotny mistrz świata powrócił na tor dopiero po południu. Zespół nie zamierzał składać broni i w końcówce sesji wykręcił czas, który pozwolił mu wskoczyć na drugie miejsce.

Równie duże problemy trapiły dziś zespół Renault. Rano doszło do awarii skrzyni biegów, przez co Carlos Sainz musiał pauzować jeszcze dłużej niż jego rodak. Awarię udało się usunąć pod koniec testów, dzięki czemu zdażył wykręcić nieco kółek, jednak nie wystarczyło już czasu na dzielenie jazd z Nico Hulkenbergiem. Sainz podonie jak Alonso, postanowił mocniej nacisnąć pod dnia i wykręcił czas 1:18,092

Tymczasem w Williamsie, gdzie doszło do roszady kierowców, rano długie przejazdy wykonywał Sirotkin, a po południu tempo kwalifikacjne miał potrenować Lance Stroll. Kanadyjczyk jednak nie wyjechał na tor zbyt wiele razy, a jego czas ustanowiony został na miękkich oponach, co nie dało szans na wysoką pozycję.

Testy grupowe w Montmelo II, dzień 4/4 - 09.03.2018, Catalunya - 4,655 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:17,221--157730,835
2. Fernando AlonsoMcLaren Renault MCL331:17,7840,5630,56393432,915
3. Carlos Sainz JrRenault R.S.181:18,0920,8710,30845209,475
4. Daniel RicciardoRed Bull TAG-Heuer RB141:18,3271,1060,23592428,260
5. Romain GrosjeanHaas Ferrari VF-181:18,4121,1910,085181842,555
6. Valtteri BottasMercedes W091:18,9231,7020,511104484,120
7. Brendon HartleyToro Rosso Honda STR131:18,9491,7280,026156726,180
8. Esteban OconForce India Mercedes VJM111:18,9671,7460,018163758,765
9. Charles LeclercSauber Ferrari C371:19,1181,8970,15175349,125
10. Siergiej SirotkinWilliams Mercedes FW411:19,1891,9680,071105488,775
11. Lewis HamiltonMercedes W091:19,4642,2430,27597451,535
12. Lance StrollWilliams Mercedes FW411:19,9542,7330,49027125,685
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Kalendarz testów

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.05.2018  Bottas uzyskał najlepszy czas drugiego dnia testów w Katalonii
15.05.2018  Verstappen najszybszy pierwszego dnia testów w Barcelonie
15.05.2018  Mercedes testuje czerwone światełka umieszczone na tylnym skrzydle
14.05.2018  Red Bull i Ferrari potwierdzili kierowców na testy w Barcelonie
03.05.2018  McLaren ogłosił program jazd swych kierowców na testach w Barcelonie
Tagi:
Testy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Marcin Janczar, 09.03.2018 21:15[!]
Brawo Rajkuś :-)
Tetracampeon, 09.03.2018 21:39[!]
Jeszcze 2 dni temu przewidywałem, że Ferrari prawdopodobnie spadnie za Red Bulla, w końcu Byki mają agresywnie szybkich i utalentowanych kierowców. Jakże byłem w błędzie. Wczoraj Sebastian Vettel, a dzisiaj Kimi Raikkonen udowodnili, jak bardzo się myliłem. Ferrari ma tempo. Jeśli chodzi o Merca, to jestem pewien, że obaj kierowcy wyciągną kilka asów z rękawa w trakcie sezonu. Dziękuję za relację. Trzeba czekać do 25 marca na pierwszy wyścig sezonu. Nie martwcie się panowie, jeszcze tylko ponad 2 tygodnie. :)
mariusz0608, 09.03.2018 21:54[!]
Nie byłeś w błędzie. Ferrari trochę traci do Bulla, a grubo więcej do Niemców.
VET i RAI niczego nie udowodnili w kwestii osiągów auta.
Poszukaj sobie danych z wczorajszej symulacji wyścigowej SF, RBR, Merca i McL.
Tutaj: http://www.cyrkf1...drugiej-tury-testow/
To ciekawa lektura, bo czerwoni tracą do Niemców regularnie 1 sekundę na kółku.
To mocne dowody, tym bardziej, że wszyscy symulowali pełen dystans wyścigu na dwie zmiany opon i nie kombinowali z paliwem, znaczy zmiany opony były w pit, a nie w boksach.
marcelo92, 09.03.2018 22:26[!]
@mariusz0608 Z tym, że dzisiaj Ricardo powiedział, że uwazali, że są szybsi od Ferrari. Ale ostatnie dwa dni włochów było bardzo mocne. Czyli jak widać na Red bullu czasy chyba zrobiły wrazenie. Poza tym na koniec red bull robił równiez krótkie przejazdy na ultra miękkich. Raikkonen powiedział, że jakby chcieli to by pojechali szybciej. Red Bull z Ferrari są blisko siebie, ale Mercedes jest poza zasięgiem chyba, przynajmniej na tego typu torze.
MairJ23, 09.03.2018 23:12[!]
@Tetracampeon spokojnie :) Nie mowie ze Ferrari to tu robi ale ten ponizszy tekst generalnie oddaje ducha testow :
"During testing in 2001,Prost GP were one of the fastest teams with their AP04 car.This was due to them running a underweight car to try and get sponsors as the team had financial problems.The season saw them scoring just 4 points (all thanks to Alesi) and Prost GP folded after the 2001 season."

Takze :) rozumiesz. Poczekajmy na sezon, na Australie przynajmniej - na kwalifikacje chociaz :)

@marcelo92 przypominam - ten kierowca nazywa sie Daniel Ricciardo (nie ma innego takiego w stawce, nie ma takiego innego w wyscigach na calym swiecie) wiec chyba mozna sie tego nazwiska nauczyc na pamiec :) albo tylko w wyniku szacunku sprawdzic jego nazwisko na google (3sek) :) pozdrawiam

(wiem ze sie czepiam ale strasznie mnie to denerwuje)
Szanujmy nasz sport !
kibic sribic, 09.03.2018 23:22[!]
@MairJ23 Ferrari jeździ odchudzonym bolidem, bo brakuje im sponsorów i prawdopodobnie wycofają się po tym sezonie. Potwierdzone. :P
Falarek, 09.03.2018 23:37[!]
Brawn GP też jeździł na testach pod sponsorów :)
marios76, 10.03.2018 10:46[!]
Jakos nie widze wpisow krytykujacych McLarena ... ;)
bolekse, 10.03.2018 11:03[!]
Cytat MairJ23 :
Nie mowie ze Ferrari to tu robi ale ten ponizszy tekst generalnie oddaje ducha testow :
"During testing in 2001,Prost GP were one of the fastest teams with their AP04 car.This was due to them running a underweight car to try and get sponsors as the team had financial problems.The season saw them scoring just 4 points (all thanks to Alesi) and Prost GP folded after the 2001 season."


Patrząc pod kątem tamtego sezonu i punktu wyjściowego zespołu Prost to naprawdę był dla nich udany sezon. Przy obecnej klasyfikacji punktowej zdobywali by punkty w prawie każdym wyścigu i na koniec sezonu mieliby 43 punkty a w stawce było wtedy 11 zespołów. A był to zespół na skraju upadku więc może trochę pościemniali na testach ale też ich bolid nie był kupą.

To tak jakby Sauber w zeszłym sezonie zdobył tyle punktów i skończył przed McLarenem a może i HAASem ;) Wszyscy by wtedy mówili że jednak te testy coś znaczyły (gdyby był w nich 1).
MairJ23, 10.03.2018 17:12[!]
@kibic sribic heheh dokladnie - Ferrari nie bedzie juz istnialo w sezonie 2019 bo nei bedzie ich na to stac - brak sponsorow - Kaspersky sie wycofa :) albo juz sie wycofal
marios76, 10.03.2018 17:18[!]
Tempo Mercedesa bylo zaspokajajace ich potrzeby, na tyle- zeby go nie forsować. Zajeli sie czyms co pozwolilo na lepsze poznanie czym sie roznia dane mieszanki opon od siebie, symulacja wyścigów, moze testami aero...
Ferrari- czy w zeszlym roku nie byli najlepsi w testach? Teraz widzę ze są pół sekundy przed... McLarenem, chocby nie wiem jak to wyglądało.
Red Bull- porownanie go z Ferrari na podstawie czesciowych wyników z jednego tylko toru... hmm- moga isc leb w łeb, albo podobnie jak w zeszlym roku- w zaleznosci od toru.
Natomiast ciezko wskazac kolejność zespołów srodka stawki. W stosunku do zeszlego roku, slabiej idziezarowno Force India jak i Williamsowi.
Chcialbym wyrownanych bolidów, a różnicę, niech robia kierowcy.
Zal tylko atrakcyjnosci wizualnej obecnej F1... na torze brak Grid Girls, a bolidy przypominaja gum o we klapki. Niezle prezentuje sie Sauber, na swoj sposob ciekawie McLaren. Czerwien Ferrari jakby nie Ferrari, Mercedes jakby klon, inne zespoły bardzo podobne bolidy, albo za malo sledzilem. Mam nadzieje na fajną walkę, dobre ściganie, bo ... nie ma czym oka cieszyć. ;)
MairJ23, 10.03.2018 17:21[!]
@marios76 tez tak mysle - bo logicznei myslac - wiekszosci wyscigu nie jedziesz na pusto z nowiutkimi oponami... nie mowie ze Ferrari zrobilo te czasy w taki spsob ale jak si ejedzie symulacje srodka wyscigu to raczej najlepszymi czasami nie mozna sie pochwalic.
Tempo kwalifikacyjne pokaze nam wstep do GP Melbourne.

@marios76 moze wewnetrzne problemy Force India odbija sie niezbyt dobra forma na nich w tym sezonie. Oby nie bo lubie ich walecznosc i zawsze wysoki poziom zespolu srodka stawki. Czy Fisichella nie mial kiedys w Force India PP na SPa przed Ferrari Kimiego Raikkonena ? ktory zreszta go zaraz po starcie wyprzedzil ?
marios76, 11.03.2018 08:04[!]
@MairJ23 Moze bedzie taki efekt, ze Ferrari zdobedzie pare PP wiecej niz w zeszlym sezonie, a walka o mistrzostwo bedzie na torze podczas wyścigów. Na chwile obecną, moze byc podobny uklad sil jak w pierwszej części... ale odwrócony: Szybkie Ferrari podczas PP i Mercedes podczas tempa wyścigowego. Ituz za nimi podgryzajacy Red Bull.
A co do Fisichelli w Force India- to bylo jak piszesz- PP i dojechal za Kimim- ale jakie emocje! Zobacz jaka to byla rakieta tamto FI- Giancarlo byl slabszy od Alonso, a jak powalczyl? :)
bartoszcze, 11.03.2018 08:33[!]
@MairJ23
Force India ma opóźnienia w budowie samochodu, sami mówią że dopiero w Australii będą mieć prawdziwy tegoroczny.
Mogą mieć wtedy też nowego właściciela i nową nazwę :)
mich909090, 11.03.2018 10:53[!]
@marios76
Na razie wygląda na to, że Merc jest o krok przed Ferrari. W zeszłym roku wyglądało to lepiej dla czerwonych przed startem sezonu. Oczywiście Ferrari było ,, najszybsze '' ale to symulacje wyścigowe są bardziej miarodajne. Tempa na pojedynczym kółku w Mercu nie sprawdzali ale Bottas powiedział, że i tak wiedzą na co ich stać gdy założą hiper miękkie opony i odkręcą silnik w trybie kwalifikacyjnym.
marios76, 11.03.2018 18:48[!]
@bartoszcze Wiem ale na razie słabo się prezentują. Efekty zmian albo zadzialaja od razu, albo będą testować w Australii czy Bahrajnie. Wiec albo będzie forma do oceny, albo jest to wielka improwizacja i o wynikach na miarę zeszłego sezonu, mogą (i my), zapomnieć. :
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca