Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Valtteri Bottas stracił wsparcie wieloletniego sponsora

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Boullier: Nie ma opóźnień w przygotowaniu nowego bolidu McLarena

Francuz potwierdził, że zespół musiał dostosować niektóre obszary konstrukcji do silnika Renault.
Nataniel Piórkowski, 5 lutego 2018, wyświetlenia: 1547<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Eric Boulier podkreśla, że pomimo zmiany dostawcy jednostek napędowych McLaren nie ma żadnych opóźnień w przygotowaniu bolidu MCL33 do pierwszych zimowych testów.

We wrześniu ubiegłego roku team z Woking ogłosił decyzję o zakończeniu współpracy z Hondą po sezonie 2017. Od tego roku McLaren będzie korzystał z silników Renault, licząc na dokonanie dużych postępów i odbudowanie wizerunku ekipy poprzez powrót do walki o miejsca w czołówce.

„Zmiana dostawcy silników z Hondy na Renault nie zgotowała nam dodatkowych obciążeń. Musieliśmy jednak obrać inne podejście, bo silnik Renault charakteryzuje się inną konfiguracją. Z tego względu zostaliśmy zmuszeni do przeprojektowania niektórych części bolidu. Turbosprężarka Renault to jeden osoby element. W przypadku Hondy była ona podzielona na dwie części znajdujące się po obu stronach jednostki, a to wpływa na rozkład masy” – wyjaśniał Boullier w rozmowie z L'Equipe.

Francuz przyznał, że współpraca z nowym partnerem silnikowym przebiega w prostszy sposób, także z uwagi na brak barier językowych. „W okresie współpracy z Hondą uświadomiłem sobie, jak duże trudności mogą wynikać nie tylko z różnic językowych, ale także kulturowych. Nie chodzi tu wyłącznie o przetłumaczenie wiadomości. Sposób w jaki się ją wypowiada jest równie istotny, szczególnie w przypadku języka japońskiego. W trakcie pierwszego spotkania z Renault mogłem skupić się na rozmowach. Nie musiałem wszystkiego kontrolować – mogłem pomóc naszym kolegom jeśli ci czegoś nie rozumieli. Lód po jakim stąpaliśmy musiał się załamać. Sądzę że obie strony są teraz zadowolone”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.01.2019  Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie
10.01.2019  Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena
03.01.2019  McLaren zaprezentuje tegoroczny bolid 14 lutego
02.01.2019  Brown: Norris otrzyma czas na to, by zabłyszczeć w F1
28.12.2018  Brown: Restrukturyzacja McLarena nie dobiegła jeszcze końca
Tagi:
McLaren
Renault
Boullier E.
Honda

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
krecik705, 05.02.2018 14:28[!]
Cytat :
Turbosprężarka Renault to jeden osoby element. W przypadku Hondy była ona podzielona na dwie części znajdujące się po obu stronach jednostki


Układ w Hondzie był znany. Eric Boulier to potwierdził. Ale Renault? Nie było gdzieś wiadomości (tak w przeciągu ostatniego 1,5 roku), że też podzielili czy było tylko o planach podziału i na planach się skończyło? Najwidoczniej coś przeoczyłem.
piro, 05.02.2018 15:16[!]
@krecik705
Masz rację to było przed sezonem 2017 gdzie Renault zapowiadało coś co nazwali "Spec B" i w planach było zrobienie "symetrycznej" sprężarki https://cdn-8.mot...rgy-f1-v6-engine.jpg

Ostatecznie jednak inżynierzy uznali że to się nie opłaca i zostali przy mniej skomplikowanym projekcie bardziej podobnym do Merca i Ferrari https://cdn-8.mot...layout-captioned.jpg (to jest projekt merca bo nie mogłem znaleźć najnowszego Renault)

Oczywiście wersje 2018 mogą się nieznacznie różnić ale raczej nie mamy co się spodziewać ogromnych zmian (no może prócz Hondy).
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca