Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.04.2018

Key: Toro Rosso korzysta z doświadczenia Hartley'a z WEC

20.04.2018

Massa: Williams ponosi konsekwencje za kierowanie się pieniędzmi

Nico Rosberg ustąpił z funkcji menedżera Roberta Kubicy

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Francji

Honda milczy w kwestii potencjalnej współpracy z Red Bullem od sezonu 2019

19.04.2018

Hulkenberg: Nigdy nie byłem w lepszej formie

Kwiat weźmie udział w testach ogumienia Pirelli

F1 dąży do znaczącego ograniczenia wykorzystywania telemetrii?

18.04.2018

Alonso niewzruszony osiągami Ferrari i Hondy

Od 2021 roku F1 może zrezygnować z limitu przepływu paliwa

Ferrari dysponuje obecnie najmocniejszym silnikiem F1?

Williams nie obawia się skutków utraty sponsora tytularnego

Pirelli ogłosiło dobór mieszanek na GP Azerbejdżanu

17.04.2018

Przedstawiono propozycję zmian w przepisach na sezon 2019

Marko ostrzega Mercedesa przed zatrudnieniem Ricciardo

McLaren nie korzysta z pełnej specyfikacji tegorocznego bolidu

Jos Verstappen: Max musi więcej myśleć walcząc o pozycje

Renault pracuje nad zwiększeniem mocy silnika R.E.18

16.04.2018

Lauda: Verstappen powinien zmienić swój styl jazdy

Whiting: Verstappen będzie teraz ostrożniejszy

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Fernando Alonso kierowcą Toyoty w WEC w sezonie 2018/19

Hiszpan pominie tylko wyścig na Fuji kolidujący z Grand Prix Stanów Zjednoczonych.
Mateusz Szymkiewicz, 30 stycznia 2018, wyświetlenia: 7004<< | lista | T- | T+ | >>

Toyota potwierdziła swoje składy kierowców na sezon 2018/19 Długodystansowych Mistrzostw Świata i jednym z jej reprezentantów będzie Fernando Alonso.

Hiszpan przed rokiem postawił sobie jako cel zdobycie potrójnej korony, która polega na tryumfowaniu w Grand Prix Monako, Indianapolis 500 oraz Le Mans. Póki co kierowca posiada na swoim koncie dwa zwycięstwa na ulicach Księstwa, natomiast próby wygrania w Indianapolis podjął się przed rokiem, lecz szansę na odniesienie sukcesu pozbawił go defekt silnika Hondy.

W tym sezonie Alonso chciał spróbować swoich sił w Le Mans i w tym celu pod koniec 2017 roku nawiązał kontakt z Toyotą, która zaprosiła go na testy debiutantów w Bahrajnie. 36-latek chcąc zebrać pierwsze doświadczenie z całodobowymi zmaganiami przystąpił w ostatni weekend do Daytona 24H, gdzie jako kierowca United Autosports finiszował na 38. miejscu.

Teraz jak potwierdziła Toyota, Dwukrotny Mistrz Świata Formuły 1 wkroczy w jej szeregi na pełny sezon 2018/19, tworząc załogę numer #8 z Sebastienem Buemim oraz Kazuki Nakajimą. Z opublikowanego oświadczenia dowiadujemy się, że Alonso opuści tylko sześciogodzinne zmagania na torze Fuji, które kolidują z Grand Prix Stanów Zjednoczonych zaplanowanym na 19-21 października.

„Jestem bardzo podekscytowany mogąc przystąpić po raz pierwszy do dwudziestoczterogodzinnego wyścigu Le Mans” – powiedział Fernando Alonso, nowy kierowca Toyoty. „Jest to wyścig, który śledziłem bardzo uważnie od dłuższego czasu i zawsze było moją ambicją, by wziąć w nim udział. Długodystansowe wyścigi są inną dyscypliną w porównaniu do bolidów jednomiejscowych, więc będzie to interesujące wyzwanie. Nie mogę się już doczekać wspólnej pracy oraz nauki od Sebastiena oraz Kauzkiego, którzy są bardzo doświadczonymi kierowcami w długodystansowych wyścigach. Jestem gotowy na to wyzwanie i nie mogę się już doczekać jego początku”.

Główną załogę Toyoty w nadchodzących zmaganiach utworzą Mike Conway, Kamui Kobayashi oraz Jose Maria Lopez, którzy zasiądą w prototypie TS050 Hybrid z numerem startowym #7.

Zdjęcie: FIA WEC
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.04.2018  Alonso niewzruszony osiągami Ferrari i Hondy
14.04.2018  Alonso: Trzynaste pole startowe było dziś naszym maksimum
14.04.2018  Haas dementuje spekulacje o zainteresowaniu Alonso
12.04.2018  Alonso: Oczekiwania względem McLarena były nierealistyczne
08.04.2018  Alonso: Rezultat McLarena w GP Bahrajnu jest wynikiem zbiegu okoliczności
Tagi:
Alonso F.
Toyota
WEC

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Lejnus, 30.01.2018 12:52[!]
Dlaczego tylko rok i miesiąc... Od razu mogli zrobić sezon dwu, trzy albo pięcioletni.. No bezsens totalny.
Gszegosz, 30.01.2018 13:33[!]
Jak mieli inaczej przejść na system sezonów "zimowych", rozegrać le mans w czerwcu a zacząć sezon we wrześniu-październiku? Lub wcale darować sobie Le Mans w 2018?
Sasilton, 30.01.2018 13:34[!]
Fernando to będzie jedyny powód by oglądać tegoroczne Le Mans.
Mexi, 30.01.2018 14:57[!]
Na do kolejny raz pokazuje, że wielkiego szlema: wygrane Monako, indy i le mans
bolekse, 30.01.2018 15:12[!]
No i to jest informacja, która wiele mówi o niechęci Fernando do Hondy. Jeżdżąc w Hondzie Ferdek nie mógłby sobie pozwolić na taki ruch do konkurenta. A tak pozbył się Hondy z McLarena w momencie, kiedy niekoniecznie to McLarenowi pomoże jakoś znacząco ale za to może pojeździć w WEC :] Spryciula :]
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca