Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.01.2018

Rosberg: Marzenie Kubicy o startach w F1 wciąż jest żywe

Pirelli oczekuje znaczącej poprawy czasów okrążeń na początku sezonu 2018

17.01.2018

Magnussen: Haas podąża drogą Force India

Mansell: Williams może poradzić sobie z niedoświadczonym składem kierowców

Chandhok: Kubica otrzymał wystarczająco dużo szans, by pokazać swoje możliwości

Salo: Williams postawił na kierowców głodnych sukcesów

Marchionne: Nowy bolid Ferrari może być potworem

Autosport: Martin Whitmarsh dołączy do FIA jako konsultant

16.01.2018

Toro Rosso zakończyło współpracę z dotychczasowym szefem działu aero

Carlo Santi zostanie nowym inżynierem wyścigowym Kimiego Raikkonena?

Robert Kubica został kierowcą rezerwowym Williamsa

Sirotkin drugim kierowcą Williamsa w sezonie 2018

Todt: F1 nie może koncentrować się wyłącznie na limitach budżetowych

15.01.2018

De Ferran: W USA jest wielu kierowców którzy poradziliby sobie w F1

Isola: Kubica zasługuje na szansę, by pokazać swój potencjał

Bottas: Bolid na sezon 2018 powinien mi bardziej odpowiadać

Marchionne: W Ferrari nie ma już miejsca dla Nikiego Laudy

Vasseur: Sauber może zostać fabrycznym zespołem Alfy Romeo

Zmarł Dan Gurney

12.01.2018

L'Equipe: Williams zaproponował Kubicy rolę kierowcy testowego

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Newey: W swojej karierze otrzymałem trzy oferty dołączenia do Ferrari

Po raz ostatni Scuderia kontaktowała się z Brytyjczykiem w 2014 roku.
Nataniel Piórkowski, 8 stycznia 2018, wyświetlenia: 2360<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Dyrektor techniczny Red Bull Racing – Adrian Newey, ujawnił, że w przeszłości odrzucił trzy oferty współpracy z Ferrari.

Newey, jeden z najbardziej cenionych projektantów bolidów Formuły 1, zdobywał mistrzowskie tytuły z takimi zespołami jak Williams, McLaren i Red Bull. W swojej karierze nigdy nie współpracował z najstarszym i najbardziej utytułowanym teamem w stawce – Ferrari.

„Trzy razy było blisko” – powiedział Newey. „Pierwszy raz w czasach mojej kariery w IndyCar. Gdy Ferrari postanowiło zbudować własny bolid IndyCar (wówczas CART) zaoferowało mi dołączenie do ekipy jako główny projektant. Nie uważałem jednak, aby było to właściwe posunięcie więc odrzuciłem propozycję”.

„Później pojawiła się dużo poważniejsza. W 1996 roku Jean Todt złożył mi ofertę dołączenia do Scuderii jako dyrektor techniczny. Wtedy na moim biurku leżały więc propozycje kontynuowania współpracy z Williamsem, dołączenia do McLarena lub związania się z Ferrari. Długo nad tym myślałem, ale dopiero co założyłem rodzinę i postanowiłem pozostać w Wielkiej Brytanii” – dodał.

Ostatnią próbę pozyskania Neweya Ferrari podjęło w 2014 roku, gdy wraz z wejściem w życie nowych przepisów z zakresu jednostek napędowych Red Bull stracił dominującą pozycję w Formule 1. „Stało się jasne, że Renault jest daleko w tyle za Mercedesem, a do pewnego stopnia także za Ferrari – w dodatku w perspektywie bez wyraźnego końca. Renault nie wydawało się skłonne wpompować dużych pieniędzy, aby naprawdę rozwiązać problem. Było to przygnębiające i budziło niepokój”.

„Znajdowałem się w patowej sytuacji. Nie chciałem odejść z Red Bulla, bo czułem się tam jak w domu i od samego początku byłem mocno zaangażowany we współpracę z Christianem [Hornerem]. Zbudowaliśmy tę drużynę na popiołach Jaguara, doprowadzając ją do stanu, w którym znajduje się obecnie. Nie chciałem odejść, ale jednocześnie pragnąłem uniknąć scenariusza, gdzie działałbym w zespole, którego jedna ręka jest uwiązana za plecami, gdzieś w dziale silnikowym. To była bardzo trudna decyzja. Ferrari złożyło mi wtedy niesamowitą ofertę – naprawdę bardzo atrakcyjną. Było wiele bezsennych nocy, gdy myślałem o tym, co zrobić i z kim mam pracować. Koniec końców uznałem, że odejście z Red Bulla byłoby niewłaściwe” – wyjaśniał Brytyjczyk.

W opublikowanej pod koniec ubiegłego roku książce How To Build A Car Newey ujawnił, że „absurdalnie wysoka” oferta Ferrari byłaby w stanie zapewnić mu życie „gwiazdy filmowej”. Miała być ona dwa razy większa od wynagrodzenia, jakie otrzymywał wówczas w Red Bullu. Brytyjczyk zdradził ponadto, że był zaangażowany w pewne rozmowy z Mercedesem.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.05.2017  Newey: Monako nie jest dla Red Bulla tak dużą szansą jak w sezonie 2016
23.05.2017  Newey: "Komitetowa" struktura Red Bulla okazała się nieefektywna
18.05.2017  Newey zwiększył zaangażowanie w pomoc Red Bull Racing
28.02.2017  Newey: Nowe bolidy F1 wyglądają jak auta z "Odlotowych wyścigów"
20.02.2017  Newey: Zmiany w przepisach mogą nie rozwiązać problemów F1
Tagi:
Newey A.
Ferrari
Red Bull
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
viertolcia, 09.01.2018 19:11[!]
podobno Ferrari zaproponowało mu 20mln€ / sezon, a do zostania w RedBullu oprócz górnolotnych idei skłoniło go... wyrównanie oferty Ferrari przez Mateschitza + dołożenie opcji z hypercarem AM. A co do książki, już czeka na swoją kolej na półce, w "międzyczasie" przeczytałem pierwszy rozdział o jego dzieciństwie i musze powiedzieć, ze jestem w szoku, bo jak na podstawie wywiadów uważałem Newey'a za takiego mruka, to w książce wykazuje się naprawdę sporym poczuciem humoru (historia z hamburgerem rozbawiła mnie do łez).
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca