Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.01.2018

Od sezonu 2019 wprowadzona zostanie minimalna waga kierowcy?

Płetwy rekina powrócą do Formuły 1 w sezonie 2019?

Pirelli chce w tym roku zakończyć rozmowy na temat nowej umowy z F1

Lista startowa F1 na sezon 2018

Brown: Alonso nie stawiał McLarenowi żadnego ultimatum

18.01.2018

Forbes: Grand Prix Wietnamu dołączy do kalendarza F1

Mercedes przedstawi nowy bolid 22 lutego

Toro Rosso przeprowadziło swoim pracownikom kurs z japońskiej kultury

McLaren ogłosił datę prezentacji bolidu MCL33

Marchionne: Umowa Haasa z Maserati byłaby dobra

Rosberg: Marzenie Kubicy o startach w F1 wciąż jest żywe

Pirelli oczekuje znaczącej poprawy czasów okrążeń na początku sezonu 2018

17.01.2018

Magnussen: Haas podąża drogą Force India

Mansell: Williams może poradzić sobie z niedoświadczonym składem kierowców

Chandhok: Kubica otrzymał wystarczająco dużo szans, by pokazać swoje możliwości

Salo: Williams postawił na kierowców głodnych sukcesów

Marchionne: Nowy bolid Ferrari może być potworem

Autosport: Martin Whitmarsh dołączy do FIA jako konsultant

16.01.2018

Toro Rosso zakończyło współpracę z dotychczasowym szefem działu aero

Carlo Santi zostanie nowym inżynierem wyścigowym Kimiego Raikkonena?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Key: Przystosowanie bolidu Toro Rosso do jednostki Hondy jest wyzwaniem

Dyrektor techniczny zespołu przyznał, że pakiet Renault ma zupełnie inną budowę.
Mateusz Szymkiewicz, 16 grudnia 2017, wyświetlenia: 1979<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Dyrektor techniczny Toro Rosso – James Key, przyznał, że dostosowanie bolidu STR13 do jednostki napędowej Hondy jest dla niego sporym wyzwaniem.

Stajnia z Faenzy w ciągu trzech lat nawiązała współpracę z trzema producentami odnośnie dostaw układów napędowych. Od sezonu 2018 jej bolidy będą napędzane jednostkami Hondy, z których dotychczas korzystał tylko McLaren.

Jak ujawnił James Key, silnik japońskiego producenta wymusza duże zmiany w projekcie przyszłorocznego modelu, który początkowo był dostosowany do pakietu Renault. „Są kompletnie inne [jednostki Hondy i Renault]. To bardzo fajnie upakowany silnik, jednakże cała jednostka napędowa ma inną budowę. Nie można jej umieścić w tej samej przestrzeni. Musimy wykonać trochę pracy, by zaadaptować ją” – powiedział dyrektor techniczny Toro Rosso.

Brytyjczyk przyznał jednak, że zespół musi znaleźć złoty środek przy zmianach w projekcie, by nie zniweczyć dotychczasowych prac nad aerodynamiką STR13. „Staramy się trzymać zasady, że jeżeli bolid był w procesie rozwoju przez dłuższy okres, to nie zmieniamy tak kluczowych rzeczy jak aerodynamika, więc w wielu obszarach nie będziemy zaczynać od zera. Od wewnątrz przystosujemy bolid tak dobrze jak tylko potrafimy, a to wymaga od nas dosyć innego podejścia do projektowania podwozia”.

Key dodał również, że nowa skrzynia biegów, która jest rozwijana w Red Bull Technology, będzie krótsza od tej wykorzystywanej w sezonie 2017. „Projekt oraz rozmiar będzie inny dla tego silnika, jeżeli mamy porównać ją [przekładnię] do tegorocznej. Uważam, że koncept jest ten sam, lecz budowa w środku już inna. Niektóre elementy zostaną zachowane, a niektóre zmienione. Tak czy inaczej będzie ona podobna do tego, z czego korzystaliśmy dotychczas”.

„W Toro Rosso dzieje się o wiele więcej niż niektórzy sobie wyobrażają. Ludzie nie znają Toro Rosso, co jest naprawdę frustrujące. Mimo, iż jest sens połączenia się [z Red Bullem] tam gdzie to tylko możliwe, to mamy własną placówkę do rozwoju aerodynamiki w Bicester, gdzie znajduje się nasz tunel, który jest niezależny, ponieważ musi to odbywać się w sposób legalny. Cały projekt zostaje ukończony w Faenzie, tylko część bolidu trafia do nas z Red Bull Technology. Są to elementy skrzyni biegów, które wspólnie projektujemy i są nam szczególnie potrzebne”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.08.2017  James Key pozostanie dyrektorem technicznym Toro Rosso
27.02.2017  Key: W ostatnich latach silniki były piętą achillesową Toro Rosso
05.10.2016  James Key zostanie nowym dyrektorem technicznym Williamsa?
12.08.2016  Marko: Zatrzymamy Kwiata i Key'a w Toro Rosso
19.07.2016  Key: Wczesna decyzja w sprawie dostaw silników ma kolosalne znaczenie
Tagi:
Key J.
Toro Rosso
Honda

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marios76, 16.12.2017 21:28[!]
Wyzwaniem to bedzie wchodzic do Q2 ;)
AleQ, 17.12.2017 03:15[!]
Wystarczy, że Honda wprowadzi "spore poprawki", to ten złom zamieni się w fajerwerki ;)
RY2N, 17.12.2017 13:50[!]
Cytat marios76 :
Wyzwaniem to bedzie wchodzic do Q2 ;)

tylko przypomnę, że przez pierwszą połowę roku wyzwaniem dla Hondy było wejście do Q1 czyli wyjazd z boksów i przejechanie okrążenia instalacyjnego.
Jeśli znowu przeprojektują silnik to sytuacja może się powtórzyć.
Mahilda111, 17.12.2017 14:47[!]
@RY2N
Podobno teraz koncentrują się doskonaleniu obecnego konceptu ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca