Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.10.2018

Verstappen: W sezonie 2019 bolidy mogą stać się brzydsze

Abiteboul: Honda przeprowadza większe inwestycje od Renault

16.10.2018

Orlen: Za wcześnie, by mówić o współpracy z Kubicą

Pirelli opublikowało selekcję opon na Grand Prix Meksyku

Autosport: Albon bliski posady w Toro Rosso na sezon 2019

Niki Lauda może wkrótce opuścić szpital w Wiedniu

Robert Kubica spotkał się z władzami PKN Orlen

Pascal Wehrlein dołączył do ekipy Mahindry w Formule E

15.10.2018

Gelael weźmie udział w treningu w Austin z Toro Rosso

Whiting: Nie ma planów, aby opóźnić wprowadzenie nowych przepisów

Mick Schumacher podejmie wkrótce decyzję ws. programu na sezon 2019

Prost: Obecne przepisy dotyczące ogumienia to absurd

Arrivabene: Vettel prędzej czy później zdobędzie tytuł dla Ferrari

Vandoorne rozpocznie starty w Formule E

13.10.2018

Ocon znajduje się na liście kandydatów na kierowcę Williamsa

Grosjean: Nawet przez moment nie obawiałem się o przyszłość w F1

Russell: Rozmowy z Williamsem rozpoczęły się przed GP Niemiec

12.10.2018

Bolidy zostaną wyposażone w dodatkowe oświetlenie od 2019 roku

Światowa Rada oficjalnie zatwierdziła kalendarz na sezon 2019

Tost: Mamy coraz mniej czasu na ustalenie nowych przepisów F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

FIA wprowadziła zmiany w systemie kar cofnięcia na starcie

Wejdą one w życie od sezonu 2018.
Nataniel Piórkowski, 7 grudnia 2017, wyświetlenia: 2473<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

FIA ogłosiła wprowadzenie zmian w systemie kar cofnięcia na starcie. Wejdą one w życie od sezonu 2018.

Wraz z kolejnymi rundami minionej kampanii coraz więcej kierowców otrzymywało kary cofnięcia na starcie w związku z wymianę komponentów silnika. Dyrektor sportowy F1 – Ross Brawn stwierdził nawet, że stanowiło to "farsę" wyścigów Grand Prix. Dodatkowo obawiano się, że w przyszłym roku sytuacja ulegnie pogorszeniu, ze względu na ograniczenie regulaminowej puli jednostek napędowych do trzech na sezon.

Podczas środowych obrad Światowej Rady Sportu Motorowego, ustalono nową strukturę kar. Od sezonu 2018 każdy kierowca, który zostanie cofnięty o więcej niż 15 miejsc na starcie wyścigu, będzie musiał wyruszyć do wyścigu z końca stawki. Zamiast określania ustawienia na starcie na bazie tego, jak wiele kar na starcie otrzymali poszczególni kierowcy, od przyszłego roku będzie dochodziło do tego na podstawie kolejności, w jakiej dokonywano wymiany komponentów jednostki napędowej.

W oświadczeniu wydanym przez FIA możemy przeczytać: „Zatwierdzono także zmiany w systemie kar związanych z jednostkami napędowymi. Jeśli kierowca otrzyma karę przekraczającą 15 pozycji na starcie, będzie zobowiązany do rozpoczęcia wyścigu z końca stawki. Jeśli więcej niż jeden kierowca otrzyma tego typu karę, to obaj będą zobowiązywani do startu z końca stawki, przy czym ich pozycje będą określone na podstawie kolejności, w jakiej dopuścili się złamania przepisów”.

FIA ogłosiła także inne zmiany w przepisach na sezon 2018.

• Przepisy dotyczące procedury startu lub kontynuowania wyścigu za samochodem bezpieczeństwa.
• Możliwość wprowadzenia zmian w harmonogramie weekendów Grand Prix, aby zapewnić większą elastyczność promotorom (przykład GP USA 2017).
• Wprowadzenie zasady, że testy dawnych bolidów mogą odbywać się jedynie na torach, które w danej chwili dysponują licencją FIA Grade 1 lub 1T.
• Wprowadzenie wyjątku użycia dawnych bolidów podczas imprez demonstracyjnych, jakie nie stanowią testów. Nie można w ich trakcie pokonać więcej niż 50 kilometrów, a w użyciu muszą być specjalne opony wyprodukowane przez oficjalnego dostawcę ogumienia.
• Zapewnienie, że olej nie będzie wykorzystywany jako paliwo.
• Wprowadzenie szczegółowej specyfikacji oleju.
• Wprowadzenie minimalnej wagi oraz wielkości baterii.
• Zmiana pozycji mocowania kamer oraz lusterek aby umożliwić instalację halo.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.10.2018  Verstappen: W sezonie 2019 bolidy mogą stać się brzydsze
15.10.2018  Whiting: Nie ma planów, aby opóźnić wprowadzenie nowych przepisów
15.10.2018  Prost: Obecne przepisy dotyczące ogumienia to absurd
12.10.2018  Bolidy zostaną wyposażone w dodatkowe oświetlenie od 2019 roku
12.10.2018  Tost: Mamy coraz mniej czasu na ustalenie nowych przepisów F1
Tagi:
Przepisy
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jarof1, 07.12.2017 20:15[!]
Łał!
Cóż za fundamentalna zmiana!
Ciekawe czy długo nad tym myśleli... :)
RY2N, 08.12.2017 08:19[!]
najlepsze jest to, że jak 19 kierowców dostanie karę startu z końca stawki, to ten najwcześniejszy będzie startował z pierwszego rzędu
dejacek, 08.12.2017 12:14[!]
to już nie jest prawdziwa F1 i ma coraz mniej wspólnego ze sportem.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca