Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.07.2018

Alonso: Widzę wielu zadowolonych ludzi po ostatnich zmianach

Renault wprowadzi nowe przednie skrzydło w GP Niemiec

Haas zrezygnował z udziału w testach na Węgrzech

Haas rozpocznie rozmowy z kierowcami po zakończeniu letniej przerwy

Motorsport.com: Lance Stroll może przejść do Force India na sezon 2019

Hamilton pozostanie w Mercedesie do końca 2020 roku

Diario Motorsport: Robert Kubica prowadzi rozmowy z Haasem (akt.)

Horner: Honda jest właściwym wyborem Red Bulla

Berger: Formuła 1 potrzebuje dyktatury

Haas nie podjął jeszcze decyzji w sprawie Ferrucciego

18.07.2018

Ecclestone: Obecne przepisy zniechęcają kierowców do ścigania

Mallya chce, aby Ocon i Perez pozostali kierowcami Force India

GP Miami zostanie potwierdzone pod koniec lipca?

Abiteboul: Renault musi mieć alternatywy dla Sainza

Pirelli ogłosiło dobór mieszanek ogumienia na GP Węgier

17.07.2018

Webber: Formuła 1 zbyt łatwo dopuszcza fanów do kierowców

Red Bull zachęca Hondę do częstszego wprowadzania poprawek

Steiner: Haas nie żałuje kontrowersyjnego podejścia do startów w F1

Raikkonen może wrócić do Saubera na sezon 2019?

Antonio Giovinazzi wystąpi z Sauberem w treningu do GP Niemiec

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Todt: F1 i WEC powinny korzystać z tych samych silników

Prezes FIA uważa, że będzie to możliwe do realizacji od 2021 roku.
Mateusz Szymkiewicz, 6 grudnia 2017, wyświetlenia: 2556<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Jean Todt ma nadzieję, że nowa formuła silnikowa pozwoli na zbudowanie wspólnego regulaminu F1 z Długodystansowymi Mistrzostwami Świata.

Przed kilkoma tygodniami FIA przedstawiła swój projekt zmian w budowie jednostek napędowych Formuły 1, według którego ma wzrosnąć znaczenie sześciocylindrowego silnika spalinowego oraz generatora energii kinetycznej. W zamian ma zostać wycofane z użycia MGU-H, natomiast elementy jak baterie mają ulec standaryzacji.

Jak przyznał Jean Todt, nowy układ napędowy daje szansę na wprowadzenie go do Długodystansowych Mistrzostw Świata, w tym przede wszystkim całodobowego wyścigu Le Mans. „W tym momencie w każdej serii mamy oddzielne przepisy dotyczące silników. Nie powinno tak być. Wymagania dotyczące Formuły 1 oraz WEC są podobne. Silnik Formuły 1 musi pokonać do 5000 kilometrów, co stanowi dystans Le Mans. Jeden koncept silnika byłby atrakcyjny dla nowych producentów, a dla F1 oznaczałoby to możliwość dołączenia do Le Mans, a także w drugą stronę” – stwierdził Francuz.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.05.2018  FIA oczyściła Ferrari z podejrzeń o łamanie przepisów dotyczących baterii
26.05.2018  Ecclestone: Todt zaniedbuje Formułę 1
22.05.2018  Todt popiera plany rezygnacji z wykorzystywania MGU-H w F1
18.05.2018  Todt broni zmian w przepisach technicznych na sezon 2019
16.05.2018  Todt liczy, że Ferrari przestanie wkrótce grozić odejściem z F1
Tagi:
Todt J.
F1 ogólnie
WEC

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Masio, 06.12.2017 12:30[!]
Tylko tego brakuje, żeby WEC się zeszmaciło, przez jakieś beznadziejne regulacje. Go home Mr Todt, you are drunk!
Aeromis, 06.12.2017 12:47[!]
Jeśli ktoś Cię do czegoś przekonuje i nawet jeśli "dobrze gada", nie zapomnij zapytać - co on z tego będzie miał bo "lepsze jest wrogiem dobrego".
WrobelGP, 06.12.2017 12:53[!]
Cytat :
W tym momencie w każdej serii mamy oddzielne przepisy dotyczące silników. Nie powinno tak być.


Ciekawe co będzie, jak się szanowny pan Todt dowie, że w każdej serii są inne przepisy dot. aerodynamiki.
Gzehoo92, 06.12.2017 13:06[!]
@up,

Pewnie nakaże usunąć płetwy rekina z WEC, doda DRS...
krecik705, 06.12.2017 13:59[!]
Jedno z F1, drugie z WEC, trzecie z WRC, czwarte z...

A po ostatnie: Pan już odejdzie.
marvin, 06.12.2017 14:28[!]
Rozumiem jego punkt widzenia, ale niech przestanie mieszać serie wyścigowe. Pozostawienie tego człowieka na trzecią kadencję to chyba nie był dobry pomysł.
RY2N, 06.12.2017 15:03[!]
Ujednolicenie baterii to najgłupszy pomysł.
Chodzi przeciez o to żeby najtęższe laboratoria, dzień i noc pracowały na poprawą parametrów baterii, a nie żeby jedna firma zdobyła lukratywny kontrakt i dostarczała wszystkim jednakowy badziew (vide chińska firma oponiarska zaopatrująca obecnie F1). Bez tego nie będzie jakiegokolwiek postępu w tej dziedzinie - a właśnie największy w tej chwili jest wymagany w obszarze baterii.
Przypomnę, że żeby współczesny samochód drogowy osiągnął zasięg porównywalny z benzynowym (przy tej samej mocy) to potrzeba ok 10 ton baterii kwasowo ołowiowych lub 3 tony litowo-jonowych (jeśli by to miało być w zimie to obie liczby trzeba przemnożyć jeszcze razy 4 co najmniej)
sneer, 06.12.2017 15:21[!]
Z drugiej strony fajnie - wyobrażacie sobie wyścig F1 trwający 24h??? :E
Gszegosz, 06.12.2017 16:24[!]
Jeszcze tego brakuje żeby zespoły wec pompowały taką kasę w niezawodność jaką pompują producenci z F1.
hds.147, 06.12.2017 17:13[!]
Gdy Todt obejmował stanowisko prezesa FIA pomyślałem, że to w końcu człowiek, który zna się jak mało kto na F1, popchnie tę serię w dobrym kierunku. Jakże sromotnie się pomyliłem....
Z całym szacunkiem dla Jeana Todt'a, ale chyba już czas do bujanego fotela przed kominkiem....
Staszek2010, 06.12.2017 19:29[!]
@hds.147 Mam nadzieję, że z Rossem nie będzie podobnie...
Yurek, 06.12.2017 23:29[!]
Cytat hds.147 :
Gdy Todt obejmował stanowisko prezesa FIA pomyślałem, że to w końcu człowiek, który zna się jak mało kto na F1, popchnie tę serię w dobrym kierunku. Jakże sromotnie się pomyliłem....

Mógłbym to samo powiedzieć po sobie, ale to chyba był syndrom ulgi po odejściu nielubianego, acz niegłupiego Mosleya. Pamiętasz, że z Todtem o "fotel" konkurował Vatanen? Myślałem wtedy "rany, tylko nie Vatanen, to Todt jest odpowiedni na to miejsce".
marios76, 07.12.2017 07:52[!]
Toyota - Honda. Alonso się poplacze. ;)
A te silniki, to niech jeszcze założądo WRC i może jeszcze do Moto GP da się wcisnąć? A potem Diesle do F1 i przerabiać je na gaz , bo ta technologia jeszcze kuleje ;) PS halo tez!

@RY2N Jak dodasz do masy pojazdu te baterie, to się okaże że braknie prądu, ze w względu na ciężar ;) Dorzuć ze dwie tony. ;)
A teraz wyobraź to sobie w ciężarówkach, na pace baterie, a w przyczepie ładunek :)
Gzehoo92, 07.12.2017 11:37[!]
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca