Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.12.2017

Prost: Dostawy jednostek dla McLarena narzucą nam pozytywną presję

Marko: Kwiat jest bardziej utalentowany niż Gasly oraz Hartley

16.12.2017

Key: Przystosowanie bolidu Toro Rosso do jednostki Hondy jest wyzwaniem

Horner: Nie będziemy czekać w nieskończoność na decyzję Ricciardo

15.12.2017

Autosport: Williams ogłosi drugiego kierowcę po nowym roku

Pirelli spodziewa się szybszych bolidów o dwie sekundy w sezonie 2018

Massa: Williams kieruje się finansami przy wyborze kierowcy

Giovinazzi wciąż liczy na awans do Formuły 1 w roli kierowcy wyścigowego

Sauber zatrudnił dwudziestu nowych inżynierów

Todt: Czołowe zespoły mają zbyt niezawodne bolidy

Sainz: W tym roku obrałem bardziej agresywne podejście do ścigania

Perez: W przyszłym roku Ocon będzie musiał radzić sobie z większą presją

14.12.2017

Haas wstrzyma się z rozbudową zespołu do wprowadzenia limitów budżetowych

Hamilton spodziewa się włączenia Alonso do walki o mistrzowski tytuł

13.12.2017

Wolff: Wehrlein w pełni zasługuje na kontynuowanie kariery w F1

Honda: Zakończenie współpracy z McLarenem przyniosło ulgę

Russia Tass: Williams potwierdzi drugiego kierowcę w piątek

12.12.2017

Wolff: Mercedes wierzy w możliwości i talent Bottasa

Todt: Wybór na trzecią kadencję jest oznaką zaufania środowiska

Gasly ma nadzieję, że silnik Hondy pozwoli STR na regularną walkę o punkty

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Budkowski będzie mógł rozpocząć pracę w Renault od 1 kwietnia

FIA osiągnęła z zespołem porozumienie o wydłużeniu obowiązkowego urlopu polskiego inżyniera.
Nataniel Piórkowski, 1 grudnia 2017, wyświetlenia: 2169<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Na mocy porozumienia zawartego pomiędzy FIA i Renault, były szef działu technicznego F1 Federacji – Marcin Budkowski, będzie mógł rozpocząć pracę dla teamu z Enstone od 1 kwietnia 2018 roku.

Wczesną jesienią konkurencyjne zespoły wyrażały zaniepokojenie agresywnym posunięciem Renault, które zdołało nakłonić do współpracy Budkowskiego. Ze względu na swoją funkcję Polak miał wgląd w projekty rozwojowe bolidów, jakie były przekazywane do akceptacji FIA. Stajnie serii Grand Prix obawiały się, że Budkowski może przekazać ich poufne informacje Renault.

Dążąc do uspokojenia atmosfery FIA i Renault prowadziły rozmowy na temat sytuacji kontraktowej Budkowskiego. W ich wyniku ustalono, że obowiązkowy urlop związany ze zmianą pracodawcy zostanie wydłużony z trzech do sześciu miesięcy. W efekcie polski inżynier będzie mógł rozpocząć pracę w Enstone od 1 kwietnia 2018 roku, a więc w praktyce w tygodniu poprzedzającym Grand Prix Bahrajnu.

Chociaż zespoły żądały od FIA wprowadzenia ograniczeń, jakie pozwoliłyby zapobiec w przyszłości podobnym kontrowersjom, organ zarządzający nie ma możliwości wydłużenia okresu obowiązkowego urlopu. Zgodnie ze szwajcarskim prawem pracy może on wynosić maksymalnie trzy miesiące.

„Zespoły były niezadowolone? FIA była niezadowolona!” – stwierdził prezes Federacji, Jean Todt. „Nigdy nie będziesz zadowolony z sytuacji, w której odchodzą od ciebie utalentowani inżynierowie. W naszym przypadku pracownicy podlegają szwajcarskim kontraktom i wynikają z tego pewne ograniczenia. Dlatego obowiązkowy urlop wynosi trzy miesiące. W końcu udało nam się ustalić z Renault, że Budkowski będzie mógł rozpocząć pracę dopiero 1 kwietnia, a więc sześć miesięcy [po odejściu z FIA]”.

„Jeśli zespoły nie są zadowolone, to mogą zawrzeć między sobą dżentelmeńskie porozumienie i nie zatrudniać żadnego pracownika lub inżyniera FIA bez uszanowania rocznego okresu urlopu. Wszyscy powinni się na to zgodzić. Z naszej strony postaramy się stosować solidne kontrakty, chroniące nas i chroniące ich, ale nie możemy zbyt wiele zrobić” – przyznał były szef Scuderii Ferrari.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.12.2017  Todt: Wybór na trzecią kadencję jest oznaką zaufania środowiska
09.12.2017  Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie F1 za sezon 2017
08.12.2017  Jean Todt pozostanie prezesem FIA do 2021 roku
07.12.2017  FIA wprowadziła zmiany w systemie kar cofnięcia na starcie
27.11.2017  Todt wykluczył możliwość zrezygnowania z Halo przed sezonem 2018
Tagi:
FIA
Renault
Todt J.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
sneer, 02.12.2017 08:45[!]
Prima Aprilis :)
marios76, 02.12.2017 14:37[!]
Wpada Budkowski do pracy, a tu gromkie "spadaj jestes na urlopie!" :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca