Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.12.2017

Prost: Dostawy jednostek dla McLarena narzucą nam pozytywną presję

Marko: Kwiat jest bardziej utalentowany niż Gasly oraz Hartley

16.12.2017

Key: Przystosowanie bolidu Toro Rosso do jednostki Hondy jest wyzwaniem

Horner: Nie będziemy czekać w nieskończoność na decyzję Ricciardo

15.12.2017

Autosport: Williams ogłosi drugiego kierowcę po nowym roku

Pirelli spodziewa się szybszych bolidów o dwie sekundy w sezonie 2018

Massa: Williams kieruje się finansami przy wyborze kierowcy

Giovinazzi wciąż liczy na awans do Formuły 1 w roli kierowcy wyścigowego

Sauber zatrudnił dwudziestu nowych inżynierów

Todt: Czołowe zespoły mają zbyt niezawodne bolidy

Sainz: W tym roku obrałem bardziej agresywne podejście do ścigania

Perez: W przyszłym roku Ocon będzie musiał radzić sobie z większą presją

14.12.2017

Haas wstrzyma się z rozbudową zespołu do wprowadzenia limitów budżetowych

Hamilton spodziewa się włączenia Alonso do walki o mistrzowski tytuł

13.12.2017

Wolff: Wehrlein w pełni zasługuje na kontynuowanie kariery w F1

Honda: Zakończenie współpracy z McLarenem przyniosło ulgę

Russia Tass: Williams potwierdzi drugiego kierowcę w piątek

12.12.2017

Wolff: Mercedes wierzy w możliwości i talent Bottasa

Todt: Wybór na trzecią kadencję jest oznaką zaufania środowiska

Gasly ma nadzieję, że silnik Hondy pozwoli STR na regularną walkę o punkty

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Bottas wygrywa finał sezonu w Abu Zabi

Fin utrzymał prowadzenie i nie pozwolił Hamiltonowi na atak.
Łukasz Godula, 26 listopada 2017, wyświetlenia: 3151<< | lista | T- | T+ | >>
Każdy sezon musi dojść do swojego finału. Ta banalna prawda dociera jednak zawsze niespodziewanie i nie da się ukryć, że co roku z żalem rozstajemy się z Formułą 1. Tym bardziej po takim sezonie, w którym walka była wyrównana i trwała naprawdę długo. W 2017 roku triumf święcić może Lewis Hamilton i ponownie ekipa Mercedesa, ale to zwycięstwo było zdecydowanie trudniejsze.

Najspokojniejszy start w roku

Dzisiaj jednak to sentymenty grały główną rolę w emocjach, gdyż sam wyścig nie dostarczył zbyt wiele walki. Wszystko zaczęło się wyjątkowym startem, gdyż aż pierwszych dwunastu kierowców nie zamieniło swojej pozycji. Nieco działo się za to na tyłach, gdyż bolidu nie opanował Magnussen w pierwszych zakrętach. Nie uszkodził jednak samochodu i kontynuował jazdę.

Do kontrowersji tymczasem doszło podczas walki Pereza z Hulkenebergiem. Meksykanin wyprzedził Niemca, jednak ten kontrując ściął zakręt i jak gdyby nigdy nic pojechał dalej. Sędziowie niezbyt popisali się z werdyktem, gdyż doliczyli jedynie 5 sekund winowajcy i nie nakazali oddania pozycji. W tym czasie świetną walkę prowadził Grosjean z Strollem. Nie doszło do żadnego kontraktu i ostatecznie wyszedł z niej zwycięsko Grosjean.

Stroll rozpoczyna pojedyncze postoje

Tym samym Stroll rozpoczął fazę postojów na 12 okrążeniu, zakładając supermiękkie opony. Dalej zjechał Verstappen,a reszta czołówki nieco się wstrzymała z kolejny zjazdami. Chwilę później o bandę w trzecim sektorze zahaczył Daniel Ricciardo i był to początek końca wyścigu dla Australijczyka, który tuż po tym zatrzymał się na torze w trzecim sektorze. Wykorzystał to Bottas do natychmiastowego zjazdu, gdyby na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa.

Hamilton pozostał na torze nieco dłużej i do mechaników zjechał na 25 okrążeniu. Chwilę wcześniej walkę z Massą stoczył Alonso i o dziwo pokonał Brazylijczyka na prostej. Jako ostatni do pitlane zjechali Ocon i Sainz. Dla tego ostatniego nie zakończyło się to optymistycznie. Mechanik dokręcający lewe przednie koło popełnił błąd i Hiszpan musiał szybko zatrzymać się na torze, ze względu na luźną oponę.

Spokojna końcówka

Od tego momentu w wyścigu nie wydarzyło się praktycznie nic. Hamilton próbował atakować Bottasa, a Verstappen Raikkonena, ale na Yas Marina wyprzedzanie jest niemalże niemożliwe, dlatego też ich wysiłki nie przyniosły żadnego efektu.

Tym samym dotarliśmy do mety sezonu, który dla polskich kibiców jeszcze nieco potrwa i czekają nas spore emocje w przyszłym tygodniu, podczas testów opon Pirelli. Czy Williams postawi kropkę nad "i" podpisując kontrakt z Robertem Kubicą? Trzymamy za to kciuki i bez względu na finał tej historii, zapraszamy już w marcu na kolejne emocje!

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 2,2 m/s
Wilgotność powietrza: 56%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.11.2017  Informacja Pirelli po wyścigu o GP Abu Zabi
26.11.2017  GP Abu Zabi: wypowiedzi po wyścigu (10)
26.11.2017  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
26.11.2017  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
25.11.2017  GP Abu Zabi: wypowiedzi po kwalifikacjach (10)
Tagi:
Yas Marina
Grand Prix F1

  Dodanie nowego komentarza  
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca