Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.08.2018

Briatore: Alonso stracił motywację do dalszych startów w F1

15.08.2018

Vettel: Ferrari stać na poprawę potencjału

Alonso chwali kierunek ostatnich zmian w McLarenie

ESPN: McLaren potwierdzi w czwartek dwuletni kontrakt z Sainzem

Paliwo kluczem do sukcesu - rozmowa z inżynierem ExxonMobil (1)

14.08.2018

Prowizoryczna lista startowa na sezon 2019

Fernando Alonso zakończy karierę w Formule 1 po sezonie 2018

Niki Lauda może w tym roku nie wrócić do padoku F1

Abiteboul: Ricciardo nie będzie wygrywał z Renault co najmniej do 2020 roku

Leclerc: Po słabym starcie sezonu postępy Saubera wyglądają na jeszcze większe

13.08.2018

Tost: Niedziałające poprawki są odpowiedzialne za słabą formę

Magnussen: Formuła 1 wreszcie sprawia mi radość

Raikkonen przedłużył kontrakt z Ferrari na starty w sezonie 2019?

12.08.2018

Massa rozczarowany wypowiedzią Strolla o braku wsparcia w sezonie 2017

Sirotkin: Sauber znalazł się już poza zasięgiem Williamsa

Renault zaskoczone postępami Ferrari nad jednostką napędową

Brown: McLaren potrzebuje dobrego bolidu by zaryzykować z młodymi kierowcami

Stroll: Moje uczucie do Formuły 1 to "kocham-nienawidzę"

11.08.2018

Wywiad z e-sportowym kierowcą Mercedesa - Patrykiem Krutyjem

Wyniki oglądalności wyścigów F1 są gorsze o 4% względem sezonu 2017

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Steiner: Kara nałożona na Grosjeana to przykład niekonsekwencji sędziów

Szef amerykańskiej stajni jest zaskoczony ostatnimi werdyktami panelu sędziowskiego FIA.
Nataniel Piórkowski, 13 listopada 2017, wyświetlenia: 1611<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef Haasa – Guenther Steiner skrytykował sędziów za brak konsekwencji w podejmowanych decyzjach, biorąc w obronę swego kierowcę – Romaina Grosjeana.

Na pierwszym okrążeniu Francuz stracił kontrolę nad swoim Haasem VF-17 i uderzył w bolid Estebana Ocona. Sędziowie uznali, że Grosjean ponosi winę za spowodowanie incydentu i nałożyli na niego 10-sekundową karę czasową, dopisując do jego superlicencji dwa punkty karne.

Grosjean, który dojechał do mety na piętnastym miejscu, przeprosił Ocona za kolizję, jaka zakończyła jego udział w GP Brazylii. Dodał jednak, iż nie rozumie werdyktu panelu sędziowskiego, gdyż w jego opinii uderzenie było jedynie niefortunnym incydentem wyścigowym.

Steiner przypomniał, że podczas Grand Prix Meksyku Lance Stroll został ukarany cofnięciem o trzy pozycje i jednym punktem karnym za spowalnianie Grosjeana w trakcie kwalifikacji. „Podzielam zaskoczenie orzeczeniem sędziów. Owszem, nie miało ono wpływu na nasz wynik. Nawet bez kary nie mieliśmy szans na dobry rezultat. Potraktowaliśmy wyścig jako sesję testową, nic więcej”.

„Romain dostał dwa punkty karne za incydent wyścigowy. Wcześniej [w USA] widzieliśmy Strolla, który otrzymał jeden punkt karny, doprowadzając do sytuacji, w której różnica w prędkości między nim a [Grosjeanem] wynosiła 140 kilometrów na godzinę. To było bardzo niebezpieczne. Nie widzę tutaj konsekwencji. Nadal mam z tym problem. Pod tym względem nie doszło do żadnej poprawy. Wydaje mi się nawet, że sytuacja ulega pogorszeniu” – przekonywał głównodowodzący pracami teamu z Kannapolis.

Bezpośrednio po wyścigu w Meksyku Steiner odbył rozmowę z Charlie'em Whitingiem, aby zrozumieć dlaczego Grosjean został ukarany za ścięcie zakrętu, podczas gdy Fernando Alonso uniknął interwencji sędziów po doprowadzeniu później do kontaktu z bolidem Haasa. Steiner przekonywał wtedy, że odbył „konstruktywną rozmowę”, ale zapytany o to, czy od tego czasu doszło do postępów w kwestii spójności decyzji sędziów, odparł: „Niezbyt. Dzisiaj nie ujrzeliśmy żadnych postępów. To trudne, bardzo trudne”.

Kevin Magnussen uniknął kary po tym, jak wyjaśnił swoją rolę w incydencie, do ktorego doszło tuż po starcie wyścigu. W zdarzeniu brali także udział Stoffel Vandoorne i Daniel Ricciardo. Jeszcze przed wydaniem decyzji sędziów Steiner wyjaśniał: „To był incydent wyścigowy. Pierwszy zakręt. Co miał zrobić? Wszystkich przepuścić? Sytuacja była podobna do incydentu z udziałem Vettela i Verstappena w Singapurze. Vettel nie widział, że Raikkonen był po jego lewej stronie [doszło do kolizji, ale nikt nie został ukarany]. Takie rzeczy po prostu się zdarzają. Dla mnie to oczywiste”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.08.2018  Steiner: Haas musi zastanowić się nad przyszłością Grosjeana
27.07.2018  Ferrari, Haas i Sauber wystartują na Węgrzech z czarnymi paskami na bolidach
26.07.2018  Steiner: Letnia przerwa to jeden z najlepszych przepisów w F1
19.07.2018  Haas rozpocznie rozmowy z kierowcami po zakończeniu letniej przerwy
17.07.2018  Steiner: Haas nie żałuje kontrowersyjnego podejścia do startów w F1
Tagi:
Steiner G.
FIA
Przepisy
Grosjean R.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
sneer, 13.11.2017 17:23[!]
Ma rację. Karę powinien dostać również Kevin. Bo Groszek zwyczajnie nie utrzymał auta (choć po tylu latach w F1 powinien), a Kevin jeździ jak idiota.
ymru, 14.11.2017 00:49[!]
Lewis dzień wcześniej dokładnie w tym samym miejscu nie utrzymał auta, a po tylu latach (i tytułach) w F1 powinien...
rno2, 14.11.2017 07:46[!]
Stroll spowodował w niebezpieczeństwo blokując Grosjeana i dostał za to punkt karny.
Grosjean wyeliminował z wyścigu Ocona i dostał za to 2 punkty karne i 10 sekund kary.
Czy Steiner serio nie widzi różnicy pomiędzy tymi incydentami?
Przede wszystkim powinien odbyć poważne rozmowy ze swoimi kierowcami - jeden doprowadza do kolizji przy każdym wyprzedzaniu, a drugi przez 2 lata nie może opanować hamulców i puszcza w eter tyrady.
Chyba Haas pospieszył się z zaklepaniem składu na przyszły roku. Wg mnie obaj aktualni kierowcy mogliby odejść (pomimo, że kiedyś mocno kibicowałem Magnussenowi i wierzyłem w jego talent).
macieiii, 14.11.2017 10:33[!]
kolejny Horner w padoku. Co złego to nie my.
marios76, 14.11.2017 11:49[!]
@ymru Ale kogos za soba pociagnal? Bo nie zauwazylem?? Ocon jezdzi jak na swoj staz naprawde poprawnie, nie uczestniczy w wypadkach ze swojej winy, a taki stary wyjadacz i frustrat jak Grosjen zniszczyl mu wyscig i rekord. Kara zasluzona i odpowiednia. Magnussen sie wybronil i tez sie nie dziwie, ze kary nie bylo. W tym przypadku mialo to sens. Vettel za sciecie Verstappena, Raikkonena i Alonso dostal jakas kare? A powinien, bo to dopiero byla glupota a nie walka.

@rno2 @macieiii Panowie, nie wypada sie z wami nie zgodzic :) Jak w kolejnym sezonie bedzie lepszy bolid, to pozaluja nie raz skladu.
rocque, 14.11.2017 12:58[!]
Tutaj idzie o to, że Grosjean miał kapcia i dlatego wjechał w Ocona.
W GP USA 2015 Hulk walnął w Ricciardo, bo miał uszkodzone skrzydło i kary nie dostał.
macko93, 14.11.2017 14:07[!]
Groszek - przestań się kompromitować. Bo tak naprawdę wracasz do tego co robiłeś w 2012 roku. Ja nie wierzyłem w jego przemianę która nastąpiła rok później. No i teraz wyszło to na moje - a jak jeszcze do Haasa doszedł Magnussen to mamy zespół mający niezrównoważonych kierowców.
Staszek2010, 15.11.2017 15:47[!]
Naprawdę nie wiem, co się w tym roku dzieje z Grosjeanem. W 2009 i 2012 był - no umówmy się - słaby, ale w 2013 naprawdę się poprawił, a w 2 połowie sezonu nawet dorównywał Kimiemu. W 2014 i 2015 nie potrafił wiele zdziałać przez - zwłaszcza w 2014 - słaby bolid Lotusa bez kasy, ale i tak miał bardzo dobre występy - np. GP Hiszpanii 2014 (5 miejsce startowe!) i GP Belgii 2015 (wiadomo). Pierwsze 2 wyścigi 2016 też fantastyczne. A potem? Nie wiem... Już w 2016 zaczął niejednokrotnie przegrywać z Gutierezem, a przegrana z nim to raczej nie powód do dumy. To co w tym roku robi to już komedia, poza pojedynczymi przypadkami, jak np. GP Australii (nie licząc DNF) czy Austrii. Haas naprawdę musi się zastanowić nad składem. Mimo dużo lepszego bolidu niż rok temu Haas nie zaliczył jakiś szczególnych postępów i 2 ostatnie miejsca startowe w GP Melsyku (za Sauberami!!!) to potwierdza.
marios76, 17.11.2017 22:25[!]
@rocque Pierwsze slysze ze zlapal kapcia, a potem uderzyl w Ocona.. Ani Steiner ani Grosjen sie tym nke usprawiedliwiali. ??
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca