Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.09.2018

Zgłoszenia Pirelli i Hankooka pozytywnie przeszły weryfikację FIA

Wolff: Nie zamierzamy kupować wyścigowych foteli Oconowi i Russellowi

Leclerc pokonał 129 okrążeń pierwszego dnia testów opon

Budkowski: Renault nie jest jeszcze gotowe na walkę z Mercedesem i Ferrari

Monza i Silverstone niepewne organizacji wyścigów F1 po sezonie 2019

20.09.2018

Vettel: Ferrari nie ma powodów do obaw

Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce

Ocon: Nie żałuję swoich decyzji

Dan Ticktum nadal ma szansę na starty dla Toro Rosso w sezonie 2019

GP Rosji stanie się w przyszłości kolejnym nocnym wyścigiem F1?

19.09.2018

Ferrari i Mercedes wezmą udział w nadchodzących testach ogumienia Pirelli

Horner: Vettel wciąż może pokonać Hamiltona w walce o tytuł

Grupa Strategiczna omówi plan standardowych części na sezon 2021

Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?

Ferrari nie może jeszcze zadeklarować pozostania w F1 po sezonie 2020

18.09.2018

Pirelli ujawniło selekcję mieszanek ogumienia na GP Rosji

Red Bull powróci w Rosji do starszej specyfikacji silnika Renault

Zanardi: Vettel stracił szansę na wywalczenie tytułu

17.09.2018

Newey: Vettel ma problemy w radzeniu sobie z presją

Ocon spodziewa się pozostania w Force India do końca sezonu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Sauber zaprojektował całkowicie nowy bolid na sezon 2018

Frederic Vasseur ujawnił, że obecny model jest konstrukcją z 2016 roku spełniającą nowe przepisy.
Mateusz Szymkiewicz, 7 września 2017, wyświetlenia: 4846<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Frederic Vasseur ujawnił, że Sauber zaprojektował na przyszłoroczne mistrzostwa zupełnie nowy bolid.

Stajnia z Hinwil po trzynastu wyścigach tegorocznego sezonu zajmuje ostatnie miejsce w klasyfikacji konstruktorów z dorobkiem pięciu punktów. Skomplikowana sytuacja w mistrzostwach wynika z problemów finansowych, które dotknęły Saubera w 2016 roku i przełożyły się na rozwój aktualnego bolidu, a także z decyzji o korzystaniu ze starszej specyfikacji układów napędowych Ferrari.

Mimo to szwajcarska ekipa zdecydowała się obrać zupełnie nowe podejście przed sezonem 2018 i na stanowisko szefa został zatrudniony Frederic Vasseur, który przed rokiem nadzorował reaktywację fabrycznego zespołu Renault. Jedną z pierwszych decyzji Francuza było unieważnienie umowy z Hondą i zawarcie nowego porozumienia z Ferrari, natomiast jak teraz ujawnił, dział techniczny rozpoczął projektowanie modelu C37 od czystej kartki.

„Bolid znajduje się już w tunelu aerodynamicznym i uważam, że wykonujemy solidną robotę” – powiedział 49-latek. „Wciąż dyskutujemy nad zakresem współpracy z Ferrari, lecz prawdopodobnie będzie on na poziomie niższym niż dwadzieścia procent. Obecny bolid jest z 2016 roku, więc szykując się do sezonu 2018... Musieliśmy zacząć od początku. To także powód, dla którego bolid znajduje się już tak długo w tunelu aerodynamicznym. Z wyglądu będzie prezentował się zupełnie inaczej”.

Przyszłoroczny model będzie pierwszym całkowicie zaprojektowanym przez nowego dyrektora technicznego – Jorga Zandera. Jak przyznał Vasseur, zdaje sobie sprawę z wielkości wyzwania jakie stoi przed Sauberem, by zniwelować aktualną stratę do ekip środka stawki. „Zawsze jest trudno mieć jakikolwiek cel, ponieważ reszta zależy od rywali. Ciężko będzie powrócić do środka stawki. To wielki krok, a w przyszłym roku nie będzie żadnej wielkiej zmiany w przepisach technicznych. Dla mnie największym wyzwaniem będzie zwiększenie rozmiarów firmy, by poprawić wydajność każdego działu. Jeżeli to nam się uda, to poprawimy nasze położenie w stawce. Grupa przed nami jest bardzo blisko. Chcę powrócić do walki”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.09.2018  Vasseur: Raikkonen będzie wielkim atutem Saubera
16.09.2018  Robertson: Rozmowy z Sauberem rozpoczęły się na polecenie Raikkonena
13.09.2018  Autosport: Ferrari posiada prawo do umieszczenia kierowcy w Sauberze
13.09.2018  Raikkonen rozpoczął rozmowy z Sauberem podczas Grand Prix Włoch
13.09.2018  Antonio Giovinazzi faworytem do drugiej posady w Sauberze?
Tagi:
Sauber
Vasseur F.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Chłodny, 07.09.2017 09:49[!]
Niech się poprawiają krok po kroku, bo szkoda tak oglądać nazwisko Saubera daleko w ogonie. No i Leclerc'owi przyda się coś przyzwoitego do jazdy w czasie jego inicjacji
Lejnus, 07.09.2017 10:53[!]
Sauber ma prawdopodobnie jeden z najlepszych tunelów aerodynamicznych nie tylko w całej Formule 1, ale również - w pewnej kategorii - na świecie. Oby tym razem udało im się sklecić coś lepszego. Miło byłoby ich oglądać w Q3 walczących z Renault
RY2N, 07.09.2017 12:38[!]
no dobrze to kto będzie poniżej środka stawki w przyszłym roku?
Niech zaproponuje choć jeden zespół z uzasadnieniem to zaraz sobie uświadomi jak trudny do osiągnięcia cel postawił zespołowi. Nawet jesli pojęcie środka rozciągnąć na 6 zespołów to i tak choć jeden team musi być gorszy od tych zespołów żeby jakoś naciągnąć definicję statystycznego środka.

W czasach gdy nie ma HRT, Marussia, Super Aguri - jedyną jego nadzieją, że ktoś będzie gorszy w przyszłym roku jest Toro Rosso-Honda. Wtedy Sauber będzie przedostatni i będzie mógł odtrąbić wielki sukces. Ale jesli McLaren zostanie z Hondą a Toro Rosso z Renault to nici z tego planu.
Witek, 07.09.2017 12:52[!]
@Lejnus : Potwierdzam. W 2004 r. w jednym z wydań miesięcznika F1 Racing, były dyrektor techniczny zespołu Sauber i BMW Sauber, Willy Rampf, szeroko opowiadał o ich najnowszym tunelu aerodynamicznym, publikacja opiewała w liczne fotografie. Zrobiło to na mnie spore wrażenie. Pamiętam, że już 13 lat temu do obliczeń matematyczno- dynamicznych służył dwurdzeniowy komputer DELL'a, na ówczesny moment jeden z najnowocześniejszych na świecie. Ale potencjał tego tunelu rzadko był w pełni wykorzystywany. Chyba jedynie w latach 2007-2008. Wtedy BMW Sauber dysponował autentycznie bardzo dobrym nadwoziem.
Lejnus, 07.09.2017 13:00[!]
Cytat Witek :
Chyba jedynie w latach 2007-2008. Wtedy BMW Sauber dysponował autentycznie bardzo dobrym nadwoziem.


@Witek i podobno bardzo mizernym silnikiem... Szacunkowo BMW miało ok. 30 KM mniej aniżeli Ferrari i Mercedes, a później (po dozwolonej przez FIA zmianie mającej na celu wyrównanie) również od Renault. Tylko Honda i Toyota wypadały słabiej..
Phaedra, 07.09.2017 13:14[!]
@Witek Jesteś pewien że to było w 2004. Raz że nie było wtedy dwu rdzeniowych procków a dwa inwestycje pojawiły sie wraz z BMW. W debiucie jak opowiadał potem Heidfield jeździli z jednym skrzydłem cały sezon, taka bida była.
benethor, 07.09.2017 14:27[!]
@Phaedra:

> Raz że nie było wtedy dwu rdzeniowych procków
to że Intel ani AMD ich nie oferowały do zastosowań cywilnych n znaczy, że nie było. IBM Power4 był dwurdzeniowy juz w 2001.
Phaedra, 07.09.2017 15:20[!]
@benethor dzięki za sprostowanie.
gucioprawda, 08.09.2017 17:56[!]
" IBM Power4 był dwurdzeniowy juz w 2001." że nie wspomnę o fakcie, iż był 64-bitowy.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca