Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.10.2018

Hamilton zdziwiony taktyką Ferrari z deszczowych piątkowych treningów

Zespoły nie sprawdzą szerszych przednich skrzydeł na testach w Abu Zabi

Horner: Ostre kary za zbyt szybką jazdę pod czerwonymi flagami są do niczego

Alonso: Powinniśmy dostawać więcej opon na mokry tor

Sergio Sette Camara zostanie trzecim kierowcą McLarena?

Force India planuje budowę nowej fabryki

Pirelli ujawniło nazwy i kolory mieszanek opon na sezon 2019

19.10.2018

Ricciardo: Wyścig o GP USA może okazać się loterią

Vettel został ukarany cofnięciem o trzy pozycje na starcie GP USA

Hamilton z najlepszym czasem w drugim treningu w Austin

Kubica: Nie mogę czekać na decyzję Williamsa dłużej niż do grudnia

Gasly i Hartley wyruszą do GP Stanów Zjednoczonych z ostatniej linii

Hamilton najszybszy na przesychającym Circuit of the Americas

Williams: Kubica byłby fantastycznym zespołowym kolegą dla Russella

Hartley: Brakuje mi pełnego wsparcia w Formule 1

Sainz: Tempo kwalifikacyjne Hondy jest zmartwieniem dla Renault

Bottas nie obawia się utraty posady w Mercedesie na rzecz Ocona w sezonie 2020

Arrivabene pozostanie szefem Scuderii Ferrari po sezonie 2018

Verstappen: Zapowiedzi postępów Renault to stara śpiewka

Ocon zainteresowany roczną współpracą z Williamsem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Symonds: Sukcesy Verstappena doprowadziły do zmian w przepisach F1

Brytyjczyk zdradza, że Bernie Ecclestone uważał, iż rywalizacja w sporcie wygląda na zbyt łatwą.
Nataniel Piórkowski, 20 marca 2017, wyświetlenia: 1742<< | lista | T- | T+ | >>


Były dyrektor techniczny Williamsa – Pat Symonds, zdradził, że poważne zmiany w przepisach Formuły 1 zostały wprowadzone z inicjatywy Berniego Ecclestone'a, który uważał, że sukces młodego Maxa Verstappena sprawia, iż rywalizacja w sporcie wygląda na zbyt łatwą.

Holender zadebiutował w Formule 1 w 2015 roku, w wieku siedemnastu lat. Już rok później wychowanek juniorskiego programu Red Bulla awansował do głównej stajni Dietricha Mateschitza, odnosząc popisowe zwycięstwo w majowym wyścigu o Grand Prix Hiszpanii.

W najnowszym numerze magazynu F1 Racing Symonds zdradził, że do zmian w przepisach technicznych nie doprowadziła potrzeba poprawy widowiska, a efekt, jaki na wizerunku królowej sportów motorowych odciskały coraz większe sukcesy Verstappena.

„Moim zdaniem założenie poprawy czasów o pięć sekund na pojedynczym okrążeniu nie ma żadnego związku z chęcią poprawy widowiska. Wiem, że pomysł ten wyszedł ze strony Berniego [Ecclestone'a] i przeszedł przez Grupę Strategiczną. Bernie początkowo czuł się niemal urażony tym, że siedemnastolatek może awansować do Formuły 1 i bez problemu prowadzić jej bolid” – powiedział inżynier.

„W zasadzie mam pod tym względem inne zdanie – myślę, że to wspaniale, że siedemnastolatek może jeździć konstrukcją Formuły 1. Jeśli chcesz zyskać zainteresowanie młodszych kibiców, potrzebujesz młodszych kierowców. Panuje poczucie, że jeśli bolidy będą szybsze o pięć sekund na okrążenie, jazda nimi będzie dużo trudniejsza, a przez to młodzi zawodnicy nie będą sobie w stanie z nią poradzić. Fakty zdają się jednak nie potwierdzać przypuszczeń, które wtedy poczyniono” – dodał.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.10.2018  Zespoły nie sprawdzą szerszych przednich skrzydeł na testach w Abu Zabi
20.10.2018  Horner: Ostre kary za zbyt szybką jazdę pod czerwonymi flagami są do niczego
20.10.2018  Alonso: Powinniśmy dostawać więcej opon na mokry tor
17.10.2018  Verstappen: W sezonie 2019 bolidy mogą stać się brzydsze
15.10.2018  Whiting: Nie ma planów, aby opóźnić wprowadzenie nowych przepisów
Tagi:
Przepisy
Verstappen M.
F1 ogólnie
Ecclestone B.
Symonds P.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rno2, 20.03.2017 14:48[!]
Cytat :
W zasadzie mam pod tym względem inne zdanie – myślę, że to wspaniale, że siedemnastolatek może jeździć konstrukcją Formuły 1.


Ja uważam, że dla młodzików są juniorskie serie, a z racji tego, że F1 stoi najwyżej w hierarchii sportów motorowych, powinni tam trafiać zawodnicy w pełni ukształtowani oraz posiadający doświadczenie.
Jeśli 17 latek jest w stanie wsiąść do bolidu F1 i z marszu osiągać dobre rezultaty, to znaczy, że coś z tą królową motorsportu jest nie tak...

Na szczęście wprowadzone zmiany na ten sezon znacznie przyspieszyły bolidy (nie wnikam jak te zmiany wpłyną na widowisko) i już są pierwsze efekty - może się okazać, że Williams popełnił ogromny błąd zatrudniając Lance'a Strolla, który nie potrafił opanować bolidu na testach.
Nie spodziewam się, aby Max Verstappen miał kłopoty, ponieważ pomimo młodego wieku, posiada 2 letnie doświadczenie w F1.
Natomiast Stroll może być takim przykładem juniora, którego wpuszczono do bolidu za szybko.
Pewnie w 2016 r. Kanadyjczyk nie miałby problemów z opanowanie bolidu, ale skala zmian na ten sezon zaskoczyła wszystkich.

Może właśnie teraz nastąpi przełom, że zespoły będą szukać kierowców w wieku 20+ z kilkuletnim doświadczeniem w niższych seriach, a nie będą łowić talenty prosto z kartingu...

Ten filmik świetnie pokazuje, jak przyspieszyły bolidy od początku generacji V8:
https://www.youtu.../watch?v=ATJjQpBWoLA
kykec, 20.03.2017 20:06[!]
Jeżeli zaczynasz w kartingu od małego brzdąca i z powodzeniem skaczesz przez kolejne klasy to w wieku 14-15 lat możesz uznać że nie masz już nic do ugrania w kartingu i trafiasz do single seaterów. Jeżeli masz talent i odpowiedni zespół oraz inżyniera, to jesteś w stanie już w debiutanckim sezonie wygrywać wyścigi, przy odpowiedniej dozie szczęścia nawet wygrać sezon. Drugi sezon w tej samej serii to już tylko potwierdzenie swoich umiejętności i nie zawsze jest potrzebny. A teraz popatrzmy jakie serie przechodzi dzisiaj junior i okazuje się że wystarczą dwie, maksymalnie trzy serie ss i można pukać do F1. Spokojnie można to ogarnąć przed ukończeniem 20 lat, awansując szybko i idąc trochę na skróty wychodzi 17 lat jak u Verstappena.

Można mieć 17 lat i doświadczenie 12 pełnych sezonów wyścigowych. Mało tego, dzieciaki potrafią z powodzeniem jeździć w kilku kategoriach gokartów w jednym sezonie, nawet na najwyższym poziomie. To spore doświadczenie, jeżeli chodzi o naukę ścigania.
Dodajmy do tego symulatory wyścigowe z ich dzisiejszymi możliwościami - taki młodziak z powodzeniem może się ścigać 365 dni w roku, sam nauczyć się ustawiać bolidy, zobaczyć jak dana zmiana wpływa na prowadzenie i co powoduje: od kątów natarcia skrzydeł, po rozbudowane ustawienia zawieszenia m. in. siły dobicia i odbicia, wysokość, twardość, stabilizatory, nachylenie i zbieżność kół, różne rodzaje dyferencjałów, mieszanek opon, ciśnienie powietrza, różne skrzynie biegów i sprzęgła, przełożenia, siły i balans hamulców, hamowanie silnikiem. Nawet takie rzeczy jak zmiana ustawień w czasie wyścigu aby utrzymać odpowiednie tempo i balans bolidu wraz z zużyciem paliwa i opon. To wszystko jest już powszechnie dostępne od kilkunastu lat. Grzech nie korzystać.
Cytat rno2 :
Ten filmik świetnie pokazuje, jak przyspieszyły bolidy od początku generacji V8

Od początku V6 Turbo.
---, 20.03.2017 21:22[!]
@rno2
Wow. Po tym co było w ostatnich latach, jak się popatrzy, jak szybko nowe bolidy pokonują zakręty, to to jest kosmos, aż lekko się ciarki czuje, za każdym razem wygląda, jakby miał wypaść :) Nawet jeżeli jeden zespół miałby dalej dominować, to będzie się działo, bo błędów będzie dużo - czyli dużo przetasowań.
rno2, 21.03.2017 09:58[!]
@kykec
Ważne też żeby kierowca był dojrzały emocjonalnie. Ściganie się przy prędkości >300km/h z innymi kierowcami to nie zabawa na konsoli.
Dlatego uważam, że do F1 powinni trafiać w pełni ukształtowani kierowcy z doświadczeniem, a nie młodziki z ułańską fantazją.

P.s. Oczywiście chodziło mi o silniki V6 :-)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca