Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.08.2018

Niki Lauda może w tym roku nie wrócić do padoku F1

Abiteboul: Ricciardo nie będzie wygrywał z Renault co najmniej do 2020 roku

Leclerc: Po słabym starcie sezonu postępy Saubera wyglądają na jeszcze większe

13.08.2018

Tost: Niedziałające poprawki są odpowiedzialne za słabą formę

Magnussen: Formuła 1 wreszcie sprawia mi radość

Raikkonen przedłużył kontrakt z Ferrari na starty w sezonie 2019?

12.08.2018

Massa rozczarowany wypowiedzią Strolla o braku wsparcia w sezonie 2017

Sirotkin: Sauber znalazł się już poza zasięgiem Williamsa

Renault zaskoczone postępami Ferrari nad jednostką napędową

Brown: McLaren potrzebuje dobrego bolidu by zaryzykować z młodymi kierowcami

Stroll: Moje uczucie do Formuły 1 to "kocham-nienawidzę"

11.08.2018

Wywiad z e-sportowym kierowcą Mercedesa - Patrykiem Krutyjem

Wyniki oglądalności wyścigów F1 są gorsze o 4% względem sezonu 2017

10.08.2018

Verstappen nie martwi się częstymi karami nakładanymi na Toro Rosso

Perez nie wyklucza zmiany zespołu przed nadchodzącym sezonem

Massa rozumie decyzję Ricciardo o przejściu do Renault

Brawn sprzeciwia się skracaniu dystansu wyścigów

Przyszłoroczny kalendarz F1 będzie składał się z 20 Grand Prix

09.08.2018

Carey: Liberty pracuje nad ocaleniem GP Niemiec

Horner: Być może Ricciardo obawiał się, iż zostanie pomocnikiem Verstappena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2003
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Heinz-Harald Frentzen ogłasza oficjalne zakończenie kariery w Formule 1

Marek Roczniak, 12 grudnia 2003, wyświetlenia: 2699<< | lista | T- | T+ | >>
Heinz-Harald Frentzen oznajmił wczoraj, iż kończy swoją 10-letnią karierę kierowcy Formuły Jeden. Niemiec postanowił pójść w ślady swojego pierwszego partnera z zespołu Sauber – Karla Wendlingera, a także Jeana Alesiego i w przyszłym roku będzie się ścigał w niemieckich mistrzostwach samochodów turystycznych (DTM) za kierownicą Opla.

Frentzen przygodę z Formułą Jeden rozpoczął w 1994 roku jako kierowca zespołu Sauber. W trakcie trzyletniego okresu współpracy ze szwajcarską stajnią zdobył 29 punktów i raz stanął na podium (Grand Prix Włoch 1995). Jego poczynania przyciągnęły uwagę zespołu Williams, który zatrudnił go w 1997 roku. Sezon ten Niemiec ukończył na drugiej pozycji w klasyfikacji generalnej, jednak odniósł tylko jedno zwycięstwo (Grand Prix San Marino) i najczęściej pozostawał w cieniu ówczesnego partnera – Jacquesa Villeneuve'a, który zdobył mistrzostwo.

Kolejny sezon w barwach zespołu Williams przyniósł Frentzenowi zaledwie 17 punktów i tylko jedno podium. Słaba postawa była jednak głównie wynikiem jednego z najtrudniejszych okresów dla zespołu Williams, który po 1997 roku zakończył współpracę z dostawcą silników – Renault. Frentzen podjął wówczas decyzję o przejściu do zespołu Jordan i z pewnością było to dobre posunięcie, gdyż w 1999 roku zwyciężył we Francji i Włoszech, zdobywając największą jak dotąd ilość punktów w jednym sezonie – 54. W dodatku na dwa wyścigi przed końcem sezonu miał jeszcze niewielką szansę na wywalczenie mistrzostwa, ale ostatecznie został sklasyfikowany na trzeciej pozycji.

Niestety dalsza kariera Niemca nie układała się już tak pomyślnie. Po niezbyt udanym sezonie 2000 w połowie następnego roku został bezceremonialnie wyrzucony z zespołu Jordan i otrzymał ofertę startów w zespole Prost. Po zakończeniu sezonu 2001 francuska stajnia upadła i taki sam los spotkał również kolejnego pracodawcę – zespół Arrows. Po upadku stajni dowodzonej przez Toma Walkinshawa Frentzen ogłosił podpisanie kontraktu z zespołem Sauber na sezon 2003, jednak jeszcze w 2002 roku podczas wyścigu o Grand Prix Stanów Zjednoczonych nastąpił jego oficjalny powrót do szwajcarskiej stajni. Sezon 2003 był dla Niemca nieco bardziej udany od trzech poprzednich (wizyta na podium w Stanach Zjednoczonych), ale mimo to Peter Sauber nie był zainteresowany przedłużeniem kontraktu i w ten właśnie sposób zakończyła się kariera Niemca w Formule Jeden.

Źródło: Sport Informations Dienst (SID)
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.10.2011  Frentzen, Verstappen, Stuck i Schwarz wystąpią w ROC Legends
21.09.2011  Frentzen ponownie sędzią podczas GP Singapuru
22.06.2011  Frentzen powróci w Walencji do roli sędziego
23.06.2010  Frentzen będzie czwartym sędzią podczas GP Europy
14.04.2010  Wieści z wyścigów aut turystycznych w Australii i Ameryce Płd.
Tagi:
Frentzen H.H.
DTM

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca