Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Więcej wiadomości

  Archiwum 2003
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Heinz-Harald Frentzen ogłasza oficjalne zakończenie kariery w Formule 1

Marek Roczniak, 12 grudnia 2003, wyświetlenia: 2786<< | lista | T- | T+ | >>
Heinz-Harald Frentzen oznajmił wczoraj, iż kończy swoją 10-letnią karierę kierowcy Formuły Jeden. Niemiec postanowił pójść w ślady swojego pierwszego partnera z zespołu Sauber – Karla Wendlingera, a także Jeana Alesiego i w przyszłym roku będzie się ścigał w niemieckich mistrzostwach samochodów turystycznych (DTM) za kierownicą Opla.

Frentzen przygodę z Formułą Jeden rozpoczął w 1994 roku jako kierowca zespołu Sauber. W trakcie trzyletniego okresu współpracy ze szwajcarską stajnią zdobył 29 punktów i raz stanął na podium (Grand Prix Włoch 1995). Jego poczynania przyciągnęły uwagę zespołu Williams, który zatrudnił go w 1997 roku. Sezon ten Niemiec ukończył na drugiej pozycji w klasyfikacji generalnej, jednak odniósł tylko jedno zwycięstwo (Grand Prix San Marino) i najczęściej pozostawał w cieniu ówczesnego partnera – Jacquesa Villeneuve'a, który zdobył mistrzostwo.

Kolejny sezon w barwach zespołu Williams przyniósł Frentzenowi zaledwie 17 punktów i tylko jedno podium. Słaba postawa była jednak głównie wynikiem jednego z najtrudniejszych okresów dla zespołu Williams, który po 1997 roku zakończył współpracę z dostawcą silników – Renault. Frentzen podjął wówczas decyzję o przejściu do zespołu Jordan i z pewnością było to dobre posunięcie, gdyż w 1999 roku zwyciężył we Francji i Włoszech, zdobywając największą jak dotąd ilość punktów w jednym sezonie – 54. W dodatku na dwa wyścigi przed końcem sezonu miał jeszcze niewielką szansę na wywalczenie mistrzostwa, ale ostatecznie został sklasyfikowany na trzeciej pozycji.

Niestety dalsza kariera Niemca nie układała się już tak pomyślnie. Po niezbyt udanym sezonie 2000 w połowie następnego roku został bezceremonialnie wyrzucony z zespołu Jordan i otrzymał ofertę startów w zespole Prost. Po zakończeniu sezonu 2001 francuska stajnia upadła i taki sam los spotkał również kolejnego pracodawcę – zespół Arrows. Po upadku stajni dowodzonej przez Toma Walkinshawa Frentzen ogłosił podpisanie kontraktu z zespołem Sauber na sezon 2003, jednak jeszcze w 2002 roku podczas wyścigu o Grand Prix Stanów Zjednoczonych nastąpił jego oficjalny powrót do szwajcarskiej stajni. Sezon 2003 był dla Niemca nieco bardziej udany od trzech poprzednich (wizyta na podium w Stanach Zjednoczonych), ale mimo to Peter Sauber nie był zainteresowany przedłużeniem kontraktu i w ten właśnie sposób zakończyła się kariera Niemca w Formule Jeden.

Źródło: Sport Informations Dienst (SID)
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.10.2011  Frentzen, Verstappen, Stuck i Schwarz wystąpią w ROC Legends
21.09.2011  Frentzen ponownie sędzią podczas GP Singapuru
22.06.2011  Frentzen powróci w Walencji do roli sędziego
23.06.2010  Frentzen będzie czwartym sędzią podczas GP Europy
14.04.2010  Wieści z wyścigów aut turystycznych w Australii i Ameryce Płd.
Tagi:
Frentzen H.H.
DTM

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca